REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

5 augustus 2016 - Reinsfeld, Duitsland

Vrijdag 5 augustus 2016

We zijn aan de laatste dag toe van het eerste deel. Eerst nog wat in huis halen voor vanavond en morgen, als Edwin, Lenneke, Fleur en Jasper komen. Dus wat drinken, broodjes besteld. We rijden deze keer naar Kell am See, daar zijn we nog niet geweest.

Kell am See is echt toeristisch, we komen veel Nederlandse auto’s tegen. Er blijkt een groot stuwmeer te liggen met daaraan gelegen een camping en veel hotels. Er moet daar toch ergens ook een supermarkt zijn, maar niet aan de doorgaande weg door Kell am See. Dus dan er maar weer uit en iets verder kijken. Als we richting Zerf rijden is het eigenlijk de volgende afslag al, dat we de vlag van Rewe zien. Deze blijkt van ma-zaterdag van 08:00-22:00 uur geopend te zijn.

Bij terugkomst gaan we ook de slaapbinnentent inhangen. Hiervan blijkt de ophanging te lang, zodat deze aan een zijde 4 maal rond de tentstokken worden gewikkeld, om het enigszins hoger te krijgen. Fleur kan in ieder geval lekker slapen, plek zat.Binnentent wordt opgehangen

Als we terugkomen op de camping blijken de buren te zijn gearriveerd, zie video Er staat een grote Dodge midden op de weg en twee tunnententen worden opgebouwd. Maar de afzetting is veel groter, dus er moet nog wat komen. Uiteindelijk zijn er 5 gezinnen met een 10-tal kinderen, variërend van 5-12 jaar. Twee partytenten, een drietal houten tafels met bankjes, een bbq en veel bier, maar weinig kleding, dus dat zal alleen dit weekend zijn, vermoeden we. Ze nemen alvast het grasveld tegenover in gebruik als zonneveldje, maar als het stel met blauwe haren aankomen, verhuizen ze welwillend. Een volgende auto arriveerd, deze neemt haar plekje op het grasveld, waardoor ze genoeg plek innemen.Buurtjes

Benieuwd hoe laat het vanavond wordt.