REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

3 augustus 2016 - Bernkastel-Kues, Duitsland

Woensdag 3 augustus 2016

Het weer is niet, zoals voorspeld. Het regent als we weggaan. We zullen Hermeskeil en BernKastel-Kues aandoen vandaag.

Op weg naar Hermeskeil, zo’n 6 km. verderop, zien we een bord met KZ Gedächtnisplatz Hinzert-Pölert en we besluiten daar eerst te gaan kijken. Het blijkt een concentratiekamp te zijn geweest, waar Europese Russen werden gevangengehouden, mishandeld enz. Er is een kapelletjeHintzert, een plaats, waar massagraven zijn gevonden, waar nu kruisen op staan en een grote hal, waar vanalles te lezen is. Zelfs worden de foute SS-ers beschreven met hun gruweldaden en hun straffen.Hintzert

Daarna naar Hermeskeil, waar we al gauw een Lidl en een Aldi vinden. Het centrum is niet groot en er zijn twee kerken. De katholieke is open, maar de evangelische weer gesloten.Hermeskeil

Hierna gaan we naar Bernkastel-Kues. Een prachtige plaats langs de Moesel. Als we aankomen is het er redelijk rustig, het is net opgehouden met regenen. Als we een uur rondgewandeld hebben is het echt zoeken naar een zitplaats om koffie te kunnen drinken. Het wordt al snel veel drukker, echt toeristisch. Maar het is er dan ook heel mooi. En overal, echt overal is wijn te koop.Bernkastel Küs 049

Op de terugweg doen we wat laatste boodschappen, veel hebben we de komende twee dagen niet meer nodig.

Meer foto's en video's zijn hiernaast te vinden!