REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

2 augustus 2016 - Saarbrücken, Duitsland

Dinsdag 2 augustus 2016

Er wordt vandaag de hele dag regen voorspeld, dus we plannen een dagje Saarbrücken. Om 4:00 uur begint het inderdaad te regenen en we slapen eerst even wat uit. Ontbijten en koffie gedronken en dan op pad. Het ligt zo’n 60 km verderop.

We rijden over de snelste weg, en voordat we er zijn, houdt het regenen al op. Het scheelt ook qua temperatuur. We zoeken een parkeerplaats buiten de stad uit en gaan met de bus richting het centrum. Het kost ons tezamen € 5,20 enkele reis. In de stad komen we erachter dat daar bij het station, midden in de stad, € 6,= voor een hele dag kost, maar ja, dan hoef je ook niet door die drukte heen.Enkele reis, 1 persoon

We stappen uit bij het Rathaus, Saarbrücken Rathauswaar ook de toeristeninformatie is, en nemen een plattegrond mee. Het is allemaal te lopen. We beginnen bij de St. Johan basiliek Saarbrücken 2-8-2016 004en lopen daarna naar de Evangelische Kerk, maar deze is gesloten. Via de Alte Brücke lopen we naar het oude stadsdeel, waar het Saarbrücker Schloss, Schlossplatz, Schlosskirche en de stadsmuur dicht bij elkaar liggen. In de Schlosskirche is een museum, je loopt er zo naar binnen, maar foto’s maken is er niet bij.  We lopen naar de Friedenskirche, Saarbrücken 2-8-2016 046een geheel witte binnenkant. Ik neem wat foto’s als het orgel begint te spelen. Dan maar een filmpje maken ook!

Dan is het tijd om weer terug te lopen naar de nieuwe stad. We moeten immers ook nog eten. Er zijn heel wat eettentjes, maar overal moet je staan, en wij willen zitten. We strijken neer bij een KFC en eten daar wat. Het is inmiddels 14:30 uur. Het is overal uitverkoop, maar echt goedkoop is het niet en we moeten bij het busstation een vol uur wachten, want de bus, die wij moeten hebben, rijdt maar eens in het uur en we hebben deze net gemist. Maar ja, vakantie, dus tijd genoeg.

Als we rond 18:30 uur weer op de camping aankomen, regent het daar weer. Wij hebben ons vandaag prima vermaakt. Een lekker volle soep met een broodje en een toetje is genoeg voor vanavond. Morgen wordt beter weer voorspeld

Foto’s

1 Reactie

  1. Marjo:
    7 augustus 2016
    blijft leuk om mee te leven