REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

1 augustus 2016 - Wasserbillig, Luxemburg

Maandag 1 augustus 2016

Het wordt vandaag mooi weer. Gisteren hebben we besloten het zeil in de voortent te leggen, dan boodschappen te gaan doen en daarna de slaapcabine op te zetten.

Om 8:30 uur het bed uit. Gisterenavond zijn we op tijd naar bed gegaan, allebei moe. Dus lekker douchen (het is nog rustig), lekker ontbijten en dan even aan de gang. Ondertussen zet ik wat koffie. Als het zeil ligt, kijken we even op de kaart, want we willen tanken in Luxemburg. We zoeken de plaats uit, wat het dichtste bij ligt binnendoor en stellen de tomtom in op kortste route. De langste is 50 km, buitenom, en de kortste 40 km. We komen bedrogen uit, wegomleiding van 10 km, dus dat maakte helemaal niets uit. We gaan met een pondje de Moesel over en komen dan in Wasserbillig uit. We besluiten niet verder te rijden, want hier zijn wel 8 tankstations en de benzine kost hier maar € 1,07. We gaan bij de eerste de beste supermarkt binnen, maar daar hebben ze alleen maar koffie, tabak en sterke drank. De drank is hier best duur, tabak hebben we niet nodig, dus dan maar naar de Lidle. Ze hebben wel een prachtige route naar het toilet! Marmer en beelden, spiegels…..Wasserbillig Zika Winkel

Bij de Lidl hetzelfde liedje. Dure drank, Hugo hebben ze niet. Nou ja, dan maar weer terug Duitsland in, maar wel via een andere route. We rijden via Trier en komen zo bij de Aldi. En ja hoor, de Hugo is hier inderdaad maar € 1,39 dus meteen maar een doosje van 6 gekocht voor thuis.

Op de camping aangekomen gaan we aan de gang met de slaapcabine. De vorige keer, dat we deze opzetten is zo’n 9 jaar geleden. Toen klopten de stokken niet. We hadden een nieuwe voortent met luifel en een slaapcabine gekocht, maar de verkeerde stokken gekregen. De winkel zei toen, dat het onze eigen schuld was, maar dat hebben we goed kunnen bij praten. We kregen zoveel stokken, en die heeft een medewerker meegegeven, dus dan denk je toch de goeie te krijgen….

Foto’s genoeg gemaakt om via whatsapp of internet naar Edwin en Lenneke te versturen, maar helaas: de camping is sinds april verkocht aan de huidige eigenaar en sindsdien is het hier zo’n rotweer geweest, dat ze nog geen nieuwe internetaansluiting hebben kunnen instaleren (gaat het nog via de ouwerwetse manier van sleuven graven?). Tsja, dan maar wachten, tot we thuis zijn.

De friteskraam naast de entree van de camping is open, dus daar halen we ons eten vandaag. Het restaurant gaan helemaal niet open, naar het schijnt. De man van de kraam praat voor 10 en het duurt dan ook ruim een half uur, voordat wij onze bestelling mee kunnen nemen. Friet met shashlik. Hij schept echt heel veel op, en we hebben meer dan genoeg.