REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

31 juli 2016 - Reinsfeld, Duitsland

Zondag 31 juli 2016

Ik heb afgelopen donderdag naar Camping Hunzrück gebeld, om toch een dag eerder te mogen komen. In het voorjaar zijn we er geweest om een plaats uit te zoeken en om te kijken, hoe het eruit ziet. Dit, omdat we de caravan twee weken delen met Edwin, Lenneke, Fleur en Jasper. Wij zullen de eerste week gaan, alles klaarzetten en een week vakantie vieren, waarna zij ons aflossen en twee weken vakantie vieren. Dan zijn wij weer aan de beurt voor twee weken.

Dus om 07:30 uur het bed uit. De wasmachine is net klaar (programeerbaar) zodat de werkkleding van Brian droog en schoon is, als hij deze zondagmiddag weer moet werken.

Nog even een bakje koffie, caravan aankoppelen en rond 08:30 uur vertrekken we. Geen fietsen meer, de eerste week. Het is zo’n 340 km om te rijden en we gaan via Eindhoven, Maastricht, Luik, Trier. Onderweg hebben we wel wat oponthoud door kleine files, wegopbrekingen en we rijden nooit harden als 95 km. per uur. Rond 11 uur vraagt Herman of we ergens koffie kunnen gaan drinken, maar dat neemt te veel tijd in beslag. Om 13:00 uur sluit de poort en dan tot 15:00 uur Mittagsruhe.  Ik heb broodjes en wat te drinken mee, dus we stoppen even 10 minuten.

Het wordt krap, als we zo’n 7 km. van Reinsfeld afzitten, en komen er dan achter, dat de afslag Reinsfeld is afgesloten. We moeten omrijden.

Uiteindelijk komen we om 12:50 uur aan, net op tijd. We krijgen een muntje om de poort te openen en spreken af, straks een pasje voor de poort op te halen (borg € 40,= cash). Aangekomen op onze besproken plaats is deze afgezet met rood-wit lint. Een flinke plaats. Met gemak kunnen we caravan met aanbouw en een auto kwijt. We kunnen dus beginnen met opbouwen.

Eerst nog even koffie met een broodje.

Via internet heb ik al recensies ed. gelezen en een restaurant uitgezocht. Jägershof is zondag dicht, maar Kuhl is wel open. Herman besteld een Cordon Blue (een flinke) en ik een Allgaüer Schnitzel met Rahmchampignons. Zoals normaal krijg je eerst een vol bord salade (heerlijk) en dan volgt het bord met eten. Mijn schnitzel is de lekkerste, die ik ooit gegeten heb. De saus bereikt ook de overkant, want bij de cordon blue zit geen saus. Alle borden gaan leeg en onze magen zijn vol.

Het koelt aardig af, en we zijn blij met de ruime voortent.Reinsveld 1-8-2016 009

1. Marjo:
    6 augustus 2016