Oberhausen an der Nahe, 9-8 vakantie 2018

9 augustus 2018 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Donderdag 9 augustus 2018

Vannacht is het veel kouder geweest dan afgelopen twee weken en een wijnboer maakt 's nachts veel herrie met zijn machines.

Het wordt vandaag heel slecht weer, maar we plannen nog wel even om het Historischer Ringphad in Duchroth te bekijken. Duchroth is een klein dorpje, 2 km. verderop waar de eigenaar van de camping een Pension heeft gekocht. Hij gaat daar appartementen verhuren en woont daar nu met twee gezinnen.9 augustus Historischer Ringpfhad 8  9 augustus Historischer Ringpfhad 10

Als je het Ringpfad volgt loop je achter de huizen door, dus je ziet ook veel achtertuinen. We hebben geluk, de druiven zijn rijp, dus onderweg snoepen we wat. Blijkt dat dit een beveiligingsroute van de ridders is geweest, best de moeite waard om te lopen en niet te lang.

Hierna nog even wat boodschappen doen en dan terug, het noodweer gaat beginnen! Om 14:30 uur horen we achter ons de storm aankomen en voor ons is een wervelwind te zien. Dan krijgt de lucht een hele rare kleur en wordt het donker. Felle regen en onweer trekt over, maar door de harde wind is onweeer snel verder, de regen nog niet. Het duurt een uur voor het weer droog is en dan zien we Bob met de auto voorbij rijden. Hij  gaat kijken wie er schade heeft.9 augustus na het onweer

Verderop is een tak op een tent gevallen en er zit een scheur in. De orkaan is rechts van ons de berg afgekomen. Wij staan achter een wal met bomen en hebben geen schade, maar verderop is een open stuk: een opengebleven dakraam is kapot gewaaid, de luifel is omhoog gewaaid en een stuk tent aan een stok afgescheurd. Natuurlijk wasrekjes omgevallen en een luifel is ingezakt door de hoeveelheid water, maar alles valt mee en is te repareren, behalve de tent natuurlijk. De eigenaren leggen er een doek op, voorlopig blijft het mooi weer. Bij de huurtent is het fout gegaan, de man stond in het washok toen het losbarste en kon er niet meer uit. De zijramen stonden opgerold en tijdens de bui zagen we het opeens: het water stroomde via het raam naar binnen. Gevolg: een waterplas in de tent en geen stroom (de stekkers waren nat geworden). Bij een camper tegenover ons lekken de ramen; door het warme weer zijn de rubberen randen zo droog geworden dat ze gescheurd zijn. Met kit worden ze gedicht.

Van de pruimenboom is een zware tak met pruimen afgescheurd. De treinen rijden niet: bomen op het spoor gevallen, er zijn overstromingen en blikseminslagen geweest. Om 18:00 uur rijden de treinen weer.

We gebruiken de skottelbraai voor het laatst deze vakantie, na het bakken blijkt de tank leeg. Deze kunnen we dus schoonmaken en inpakken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade