Oberhausen an der Nahe, 10-8 vakantie 2018

10 augustus 2018 - Kirn, Duitsland

Vrijdag 10 augustus 2018

Koude nacht, deur dicht gehouden. Het wordt vandaag 22 graden, dus erop uit, deze keer naar Kirn. Ik verwacht er niet veel van, want het staat op de kaart niet onderstreept. We parkeren onder de brug en het parkeren is hier goedkoop. We lopen het centrum in, nergens voetgangersgebied en overal rijden auto's. Er zijn wel mooie gebouwen en een water, maar na een uurtje hebben we het gezien. We rijden terug en rijden nog door Motzingen (Historischer Ortskern). Het is er zó stijl dat er niet te lopen valt en parkeren is hier een probleem, dus we rijden door naar Nussbaum (inderdaad met notenbomen).10 Augustus (15)

Op de camping is de poetsvrouw weer bezig. We maken weer een praatje: "Goh, ik tref jou ook iedere keer" zegt ze. Dat klopt, zij werkt op onregelmatige tijden en is dan een uur per ruimte bezig: 8 douches, 4 wc's en 5 wasbakken. Het is er wel héél schoon.

We eten lekker in Niederhausen en fietsen nog even het centrum in.10 Augustus Zwiebelschnitzel 10 Augustus (30)