Oberhausen an der Nahe, 4-8 vakantie 2018

4 augustus 2018 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Zaterdag 4 augustus.

Boodschappen doen en snel terug, de spullen blijven niet koel in de koeltas. Ook deze keer weer storing bij de statiegeldautomaat en de Netto heeft er maar eentje. Bij Rewe gisteren 2 van de drie storing, en dat met deze hitte. Mensen komen met vuilniszakken vol lege flessen aan.

Vandaag komt de bomensnoeier, Dirk en een medewerker van de camping om de zware tak eraf te halen. Corrie en ik pakken een stoel en gaan op veilige afstand kijken. Sacha ligt bij ons. Dirk bekijkt het eventjes en dan gaat het beginnen. Freek, de buurman zit in de bouw en helpt ook mee. Dirk gooit met een lood in een knalgroen zakje, met daaraan een lang touw om een tak. Dat is wel een paar keer goed mikken en als het goed zit wordt er een steviger touw aan het zakje geknoopt en om de tak getrokken. De jongen van de camping moet aan het touw gaan hangen, zodat de tak naar beneden en de juiste kant op valt. Ook aan de top wordt een touw gespannen, zodat er meer gewicht een kant op komt.4 augustus (9)

Iedere keer als Dirk met het lood gooit denkt Sacha dat het een balletje is, dus die moet in toom gehouden worden.4 augustus (7)

Als Dirk de tak heeft doorgezaagd, en deze dus een stuk naar beneden komt, breekt ook de top van de boom. Oei, dat was even niet berekend, dus Dirk is nog langer bezig. bovendien zit deze breuk een stuk hoger, hij moet nu wel zelf de boom in. Hij gaat naar zijn wagen en doet het tuig, zijn helm en klimschoenen aan en gaat via de ladder de boom in. De ladder moet wel vastgehouden worden, want anders durft zelfs Dirk niet 7 meter omhoog. Hij klikt zichzelf boven vast aan de boom en zaagt het stuk door. Freek zorgt ervoor, dat deze ook de juiste richting op valt.

Nou, wel 25 filmpjes gemaakt, die ik niet allemaal zal plaatsen.