Oberhausen an der Nahe, 3-8 vakantie 2018

3 augustus 2018 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Vrijdag 3 augustus 2018

De buren hebben weer uitzicht, de caravan is vertrokken. En de weersverwachting: Selten Gewitter und bis Montag hochsommerlich warm. Deze keer in Bad Münster boodschappen doen en dan via een weggetje naar de Lemberg om ook Silbersee te bezoeken. De route is erg lang en na wat zoeken komen we uit op een grote parkeerplaats. Daar staat een bordje, die verwijst naar Silbersee 800 meter. We gaan erop af. Halverwege staat een motor en een bordje Silbersee wijst naar linksaf. We komen uit bij de Lemberghütte, maar geen Silbersee bordje meer gezien. We vragen ernaar, en dan blijkt dat we 1.2 km. te ver zijn gelopen. Wel een prachtig uitzicht over Oberhausen en dan maar weer terug lopen.3 augustus uitzicht

Blijkt het bordje Silbersee, bij de motor, verdraaid te zijn, en nu is het nog maar 80 meter.Er zijn twee blote mensen aan het zwemmen en een egaal bruine man stapt net uit het meer. Verder is er niemand te zien. Prachtige omgeving, maar wij hebben geen handdoekje bij ons, dus we genieten van de omgeving en de schaduw. Op de camping horen we van de buurman dat je er ook gewoon in zwemkleding kunt zwemmen.3 augustus Silbersee

Later in de middag komt een medewerker naar de pruimenboom kijken. Deze breekt af door de vele pruimen. 3 augustus (12)Dan komt de man van de huurtent even wat vertellen. Hij hoorde 's middags een flink gekraak, maar dan in de grote eikenboom boven onze buurman. De campingeigenaar komt met medewerker, auto-aanhanger-ladder kijken. Er zit inderdaad een flinke scheur in een grote tak, maar deze zit zó hoog, dat hij of wie dan ook niet omhoog durft. Hij gaat bellen....

Om de vrijgekomen plaats voor de buren komt een vouwwagen met extra tent te staan. Zijn hebben er 8 uur overgedaan om van Füssen hier te komen, niets dan files. Zij worden wel gewaarschuwd voor de vallende tak. Ook een Duits jongetje, wat steeds tussen de tenten en palen door fietst, omdat hij het kiezelpad te eng vind, wordt door mij gewaarschuwd. Die zien we hier niet meer..... Vol ontzag kijkt hij omhoog.

Nog een broer van de boer komt bij het groepje. Een grote caravan, met fiets achterop, komt ertussen te staan. Hij heeft flinke schade opgelopen onderweg!3 augustus (17)

's Avonds lopen we even langs de Nahe en de vrijwillige brandweer is aan het oefenen, echter de pomp wil niet aanslaan en ze rijden een tweede wagen naar het water, waarna de waterpret kan beginnen.3 augustus Brandweer oefeningen