Oberhausen an der Nahe, 2-8 vakantie 2018

2 augustus 2018 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Donderdag 2 augustus 2018

Weer heel warm en we gaan naar Rüdersheim. Maar deze keer slaan we af bij het bruine bordje Kriegsgräberstätte, het Lohner Bos in. Het is een flink eind het bos in, en onderweg worden we aangesproken: het ligt ver in het bos verstopt.

Als we er aankomen is het er vrij stil. Er zijn wat vrijwilligers bezig met onkruid wieden en er staan groepjes van 5 kruizen in het veld.Kriegsgräberstätte 2 toch de moeite om er langs te gaan.

Als we boodschappen gedaan hebben is het drukker op de camping. Veel groepjes met oldtimers uit Mainz. En dat kan wel kloppen; aanstaand weekend is het Oldtimers kijken in het Kurpark van Bad Münster. De huurtent is weer in gebruik, een extra koelkast en heel veel drinken en eten worden naar binnen gesjouwd. Als alles op zijn plaats staat gaan stoelen naar de groep van Mainz, deze horen er dus ook bij.2 augustus (10)

De buurman had net weer uitzicht en zei nog: "nou maar hopen dat er geen loeier van een caravan komt te staan" en jawel hoor, daar komt er net eentje aan en plant het recht voor zijn caravan. De zoon is mee, zo'n 40 jaar oud maar met een iq van aan 3-jarige. Hij houdt zijn muisknuffel dicht bij zich en loopt wat rond. Hij is niet vervelend hoor, maar herhaalt steeds, wat hij als laatste gehoord heeft. De buurman vertelt dat zijn hond Sacha heet, en dat zegt hij nu constant, waardoor de hond zijn oren steeds spitst.

Naast ons komen twee campers te staan, zij gaan niet op de camperplaatsen staan. Die zijn veel te heet, recht in de zon, dus nu staan ze in de schaduw.

's Avonds bbq-en we op een éénmalige bbq, maar wel op een steen, omdat de grond kurkdroog is en gezaaid met boomafval.

En eindelijk heb ik internet, maar alleen in de Kiosk, dus ik gebruik het niet veel.

De weersverwachting: morgen 38 graden en zaterdag onweer, zondag 30 graden. Afwachten maar weer.

1. Marjo:
    15 augustus 2018