Oberhausen an der Nahe, 1-8 vakantie 2018

1 augustus 2018 - Sondernheim, Duitsland

Woensdag 1 augustus

Een koelere dag! Vannacht heeft het een uurtje geregend en als we om 09:30 uur! wakker zijn is het aangenaam. We willen naar Bad Sondernheim gaan en wagen het erop. Tegenover ons staat een camper met vader/dochtertje, deze gaan fietsen. Hij oranje shirt/witte helm, zij: wit shirt/oranje helm.

Wij nemen heen de weg over de berg, dus onder het tunneltje door. Bij een restaurant, verderop de berg, zien we oranje/wit, en ja hoor, zij zijn de berg op gefietst, en dat met zo'n kinderfietsje!

Bij Bad Sonderheim is het druk bij het openlucht zwembad/sauna Barfusspfad.

Wij parkeren onze auto en gaan het centrum is. Bad Sondernheim is niet bijzonder groot, maar heeft wel een werkende fontein, de eerste die we zien werken! De anderen stonden kurkdroog. De kerk is open en we gaan naar binnen.1 augustus (45)

Bij een tweedehands winkeltje koop ik 3 cd's en bij de bakker drinken we een lekker bakkie koffie met Nusscremetorte. Nog even wat boodschappen doen en dan begint het te spetteren. De temperatuur is nog steeds lekker en we rijden via Odernheim terug. We stoppen nog even bij uitzichtspunt Hindenberg.1 augustus (52)

Later op de dag volgt nog wat regen en gedonder.