Oberhausen an der Nahe, 5-8 vakantie 2018

5 augustus 2018 - Bad Münster, Duitsland

Zondag 5 augustus 2018

Slecht geslapen; net toen we op bed lagen komen de buren van de campers thuis. Een uur lang hard praten hebben er voor gezorgd, dat ik niet in slaap kom. Heb het 02.45 uur zien worden.

De dag begint met zon, maar er staat een flinke wind vanuit het Noorden. We fietsen vandaag weer naar Bad Münster, waar in het Kurpark de Oltimers worden uitgestald. Het gaat goed tot ca. 500 meter voor Bad Münster, nu heb ik een platte band. Het is zondag dus Herman zegt: "Wat nu, we kunnen nergens terecht". Ik zeg, dat 500 meter verderop een camping is, en dat we daar naartoe kunnen lopen. Er zijn vast wel Nederlanders. Dus, daar gaan we dan. Als we bij de camping komen, rijden daar net twee Nederlanders op de fiets naar de poort, dus ik zeg: we willen net de camping op, mijn band is lek, en we gaan kijken of deze hier geplakt kan worden. "Nou, kom maar mee", zegt de man. Zij staan net naast de ingang, bij een brandweerwagen, die ook bij hen hoort.  De plakker blijkt niet goed te plakken dus een tweede poging wordt gedaan. Nog niet. Even wachten en alles wordt weer op het wiel gedaan. Oppompen en daar gaan we..... of niet weer plat. Dus alles weer opnieuw. Deze keer doet de man de achterkant van de brandweerwagen open en vind daar een solutionpakket. Dit keer lukt het wel.5 augustus Band Plakken 2

Ze staan vlak bij het toiletgebouw, en deze keer hebben we ijskoud water uit de kraan. Dat hebben ze in Oberhausen niet, daar alleen lauw water uit de kraan. We bedanken de mensen natuurlijk uitgebreid, ze willen er niets voor terug. De camping ligt aan de Nahe en via een loopbrug over de Nahe loop je zo het Kurpark in. Het openluchtzwembad ligt net over de brug.5 augustus de Nahe

We plaatsen de fietsen aan de rand van het Kurpark, zodat de band rustig kan drogen en kijken onze ogen uit. Herman zegt nog: "Niet alle auto's hoeven op de foto's hoor", maar ja, er zijn er zoveel..... Er draait live jazzmuziek en de sfeer is gezellig. Het is behoorlijk druk, maar dat kan ook niet anders. Er staan genoeg bomen om in de schaduw te kunnen lopen.5 augustus (78)

De terugweg gaat goed, maar ik heb inmiddels besloten na de vakantie toch maar een E-bike te kopen. Voor de vakantie heb ik al gegoogled, maar nu ben ik er zeker van.

We eten vandaag bij Niederthaler Hof. Het is er druk, we kunnen er net nog terecht en zitten lekker onder de bomen. Het is er wat duurder, maar wel heel lekker eten.5 augustus fietsparkeerplaats

Als we terug zijn komt er een motorrijder aan, die bij de huurtent stopt. Er stapt een mannetje af, die, als hij van de motorkleding is ontdaan, een heel dun manneke van 74 jaar blijkt te zijn. Hij is er alleen op uit om tochtjes te maken. Hij heeft hier een paar weken geleden nog gestaan met vrouw en camper en blijft een weekje. Daarna komt hij weer terug met vrouw en camper.... Nou ja.