Normandie 29 mei t/m 8 juni 2014

2 juni 2014 - Pont-Audemer, Frankrijk

Maandag 2 juni 2014.

Wij worden gebeld door de ANBW dat het onderdeel is besteld, en dat de auto waarschijnlijk dinsdag klaar is. Wij leggen uit, dat we de bus van 07:15 uur moeten nemen en zij beloven het uit te zoeken en zo spoedig mogelijk terug te bellen.

Wij bellen de verzekering: zij vergoeden de taxirit, echter, hebben wel een bewijs nodig dat die rit noodzakelijk was. Later die dag vragen wij aan de campingbaas een mail te sturen naar het taxibedrijf.

Om 11:30 uur zijn wij bij het station om meer informatie te vragen over bus/trein. Normandie 4 003Normandie 4 001Blijkt dat we ook om 11:30 uur met de bus naar Lisieux kunnen, dan met de trein naar Caen en daar overstappen naar Bayeux. Dit kost 14,20 per persoon. De bus kost inderdaad 2 euro, te betalen aan de chauffeur. Wij zeggen niet zeker te weten of we dinsdag gaan, en zij draait kaarten uit met een geldigheid tot 2 augustus.

Wij rijden verder het stadje in en dan blijkt het markt.Normandie 4 009 De kleding is niet duur, maar daarentegen de groentes en fruit schrikbarend duur. Bloemen en planten onbetaalbaar, een rozenstruikje kost 32,00 een kilo tomaten 2,50. Vlees ziet er niet uit en is ook duur. Een stoelbekleder live bezig:Normandie 4 010  en de langste uitschuiftafel, die wij ooit gezien hebben:      Normandie 4 017  Als je een tussendoorgangetje pakt zie je dit:Normandie 4 006Normandie 4 013

Wij kopen een stokbroodje bij de super. De Bien Vu en eigen merken zijn goedkoop en lekker.

Als we bij de camping terugkomen leg ik mijn telefoon aan de lader. Het is lekker weer en we zitten buiten. De elektrische grasmaaier overstemd het geluid van de telefoon die 2x is overgaan met een onbekend nummer. Waarschijnlijk is dit de ANWB geweest en om 16:00 uur bellen wij, omdat er niet meer gebeld is. Het klopt, de auto is klaar, dus dinsdag ophalen.

Naast ons staan engelsen met een papagaai, die deuntjes heeft leren fluiten. Tot op een kilometer kun je het diertje horen. Wel gezellig. Hij is ’s morgens niet al te vroeg en doet zijn kunstje alleen als het baasje in de buurt is.