Normandie 29 mei t/m 8 juni 2014

31 mei 2014 - Colleville, Frankrijk

Zaterdag 31 mei 2014 om 10:00 uur vertrokken vanaf de camping om naar Corville sur Mer te gaan. Daar is het grootste militaire Canadese Kerkhof.Normandie 2 037

Wij rijden erlangs en volgen een bus, welke daar schijnbaar ook moet zijn. We zien een kleine parkeerplaats. De bus rijdt erin, maar moet keren, omdat dit niet de goede voor hem in. Wij wijken uit naar rechts en rijden dan over iets heen. We horen een klap.Normandie 2 020

Bij de parkeerplaats achteruitrijdend zien we een oliespoor, welke van onze auto afkomt.Normandie 2 017

Een flinke plas olie ligt eronder; de carter is kapot.

Gelukkig heb ik het nummer van de ANWB Schademelding in mijn telefoon staan. We zijn even bezig en moeten een uur wachten op de takel. We besluiten toch even op de Cementry te gaan kijken en nemen wat foto’s. Omdat Herman niet helemaal gerust is, gaan we terug naar de parkeerplaat. Herman wil via de weg gaan, maar mij lijkt het beter via de grote parkeerplaats te lopen. Daar komt de takelwagen net aanrijden.

Wij worden meegenomen, 3 km verderop in Honorine de Perte, een ANWB steunpunt.Normandie 2 010

Daar wordt met de ANWB onderhandeld en uiteindelijk nemen we een taxi richting camping. Dit kost ons 200 euro.

Op de camping gaan we vragen hoe we met openbaar vervoer naar Bayeux komen en daar een taxi bestellen.

Ik heb in ieder geval foto;’s van de steen: deze was onbeschermd toen wij erover reden. Hierna hebben militairen de steen oranje gemarkeerd en een vlag erbij gezet. Hiervan heb ik ook foto’s.Normandie 2 038