Normandie 29 mei t/m 8 juni 2014

30 mei 2014 - Pont-Audemer, Frankrijk

Vrijdag 30 mei 2014 om 10:00 uur vertrokken vanaf de camping om naar de kust te rijden.Normandie 1 010

Wij zochten de 513 weg op. Honfleur blijkt een prachtige stad te zijn. Wij zijn er doorheen gereden en zullen er zondag 1 juni weer zijn voor de Brocantemarkt aan de Marche de l’Eglise.

In Ranville/Bournaville zijn we uitgestapt om de Pegasusbrug te bekijken. Normandie 1 021Een indrukwekkende, waarvan ook veel foto’s en filmpjes zijn gemaakt. Achter de brug, links, staat het eerst bevrijdde huis van de familie Gondee.Normandie 1 029

In Aubin-sur-Mer zijn we uitgestapt om de kust te bekijken met nog een echt afweerkanon in een bunker van de Duitsers te zien.Normandie 1 127

In Arromanches zijn we een hele tijd geweest. Voor 3 Euro kon je de auto parkeren en over de zee kijken. Daar lagen de rotsblokken en kon de de stijle kust goed zien. Een wit Mariabeeld kijkt uit over de zee. Er is een filmtheater, maar dit hebben we links laten liggen. Wij wilden verder naar de kust, en dus daalden we via een stijle weg naar beneden af. Ik vreesde al voor de terugweg; dit zou mijn knie niet overleven. Een elektrisch treintje kwam ons voorbij; dat bleek de oplossing. Het was gratis, dus deze hebben we op de terugweg genomen.

Veel foto’s langs de kust gemaakt.Normandie 1 089 Vanaf de stijle kustwand werd paragegleden.

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een Canadees kerkhof.