Music Meeting Festival Nijmegen 13+14 mei 2016

13 mei 2016 - Nijmegen, Nederland

Op vrijdag 13 mei mijn eerste werkervaring bij Music Meeting.

Deze dag is een besloten personeelsfeest voor Plurijn en familie. Het begin is erg rustig bij de munten, omdat iedereen die binnen is al 8 munten heeft gekregen, dus ook de kinderen. Ik begin zelf pas om 18:00 uur, maar ben vroeg van huis vertrokken, omdat ik niet op de infoavond kon komen (donderdag = nooit vrij).

Eerst een probleempje om de auto ergens (gratis) te parkeren, maar ik vind een plekje voor een winkel. Het is dan tegen 4-en en de winkel ziet er gesloten uit. Op de parkeerplaats een bordje met: "alleen voor bezoekers" en een wegsleepbordje. Ik waag het erop en loop richting Park Brakkenstein.

Via de mail hebben we al doorgekregen waar te melden, en dat is snel te vinden. Ik krijg een polsbandje, maar nog geen shirt; het is een besloten feestje. Tot mijn verbazing krijg ik een dinerbon. Hier had ik niet op gerekend, we zouden broodjes krijgen, maar goed, een gegeven paard nooit in de .... kijken.

Ik loop het terrein op. Het is er rustig, zonnig en gezellig.Park Brakkenstein

Als ik dichterbij kom, zie ik de mooie buitenlandse kraampjes. Prachtig spul allemaal. Standjes

En wat steeds meer voorkomt op de diverse festivals: de uitbundige toiletgroep, dus ook hier: Park Brakkenstein

Aan de linkerzijde staan eetstandjes en ook dat ik veel buitenlands: Indisch, Surinaams, Turks, noem maar op, keuze genoeg. Park Brakkenstein

Op het veld zijn activiteiten voor kinderen: een pipo maakt mooie balloncreaties, twee personen zijn met bellenblazen bezig; Park Brakkenstein

Dan ga ik naar backstage om alvast wat te eten, voordat ik aan de slag ga. Ik kom in een ruime tent, waar schermen in het midden staan. Daarachter wordt duidelijk gebakken en gekookt, het ruikt er heerlijk. Ik moet nog even wachten en pak wat koffie (water, koffie en thee zelf in te schenken). Ondertussen komen er vanallerlei mensen binnen om wat te pakken aan fruit, water, koffie, thee en zo kom je je tijd wel door. Iedereen heeft wel wat te vertellen.

De bellenblaasmedewerkers komen bij mij aan tafel zitten. Kleurige mensen met een leuke babbel. Zij hebben maar weinig tijd en mogen achter de schermen iets te eten halen; ziet er goed uit.

Om 17:30 uur is het dan zover: Park Brakkenstein

De saladebar is ingericht, de soep staat klaar en je kunt kiezen uit Meatlof met tomaat of falavel met yoghurt/mint saus. Ik ga ervoor! Wat een luxe

Park Brakkenstein

En dan komt er ook nog een engeltje tegenover mij zitten. Die moeten ook eten!

Park Brakkenstein

Dan wordt het tijd om te beginnen. De hele middag hebben 4 medewerkers niets of heel weinig te doen gehad, maar als ik ga beginnen, zijn de meeste mensen door hun munten heen. Ik krijg een korte uitleg en doe mijn luikje open.

Park Brakkenstein

We hebben gezellig gewerkt; op naar morgen. Afhankelijk van het weer hoe druk het gaat worden.