Hof van Schoor, Nederweert, 28 juni 2019

28 juni 2019 - Nederweert, Nederland

Vrijdag 28 juni 2019

Onverwacht, omdat er 4 afmeldingen zijn van chauffeur/begeleider heb ik besloten om dan maar zelf te rijden. We hadden afgelopen woensdag een etentje met de vrijwilligers toen ook 2 chauffeurs meldden dat ze niet inzetbaar waren. Joop gaf aan als bijrijder mee te willen en gaf aan: ik heb geen coördinatiegevoel en namen kan ik niet onthouden, dus donderdagavond ben ik aan de gang gegaan met de rit. Op de planning staat: toeristische route naar Nederweert, Hof van Schoor, om daar te lunchen. Dus...

Uden-Volkel-Boekel-Gemert-De Mortel, via Meijel en Ospel naar Nederweert.

We gaan met 4 dames en een heer op weg. We hebben tijd genoeg en in Gemert vraagt de heer: "gaan we al koffie drinken?" het is dan elf uur. Dat moet wel kunnen en een ander zegt: "In De Mortel is een bakker waar je koffie kunt drinken" en al snel vinden we deze. Het wordt daar gerund door een jongedame, waar tevens een minisupermarkt in is. Groente, fruit, drank, brood, vlees... En omdat er dit weekend kermis is, zijn de worstenbroodjes nu 10 voor € 10,=. Ik zeg er straks wat te kopen, maar eerst koffie. We laten het ons smaken en krijgen er ook een bonbon bij. De mensen maken het gezellig en ook de jongedame maakt een praatje, het is er niet druk. Af en toe komt er iemand binnen. Als ik mijn broodjes ga kopen volgen er meer, Totaal 4 zakken worstenbroodjes worden in de koelbox gedaan.

Dan verder, op naar Nederweert. Als we dichtbij Mierlo zijn is het rond 12.15 uur. Het verkeer stokt. Ik heb de tomtom net ingesteld op het juiste adres als blijkt, dat we een andere route moeten kiezen. Brandweer, politie, ambulance genoeg op de weg, dus daar is iets aan de hand, maar wat? Later horen we op de radio, dat er een vrachtwagen is gekanteld, wat tot de avond duurt.

gekantelde vrachtwagen

Het is 12.40 uur als ik Joop laat bellen naar het Hof, we zijn wat verlaat. We komen dan ook om 13.00 uur aan. We rijden door de ijzeren poort en zien, dat onze tafel al klaar staat onder de grote notenboom. Het is al lekker warm en iets te drinken is welkom. Ik bestel een muntthee en krijg een flinke portie mét theemuts.

muntthee

De menukaart is best uitgebreid, ieder kan kiezen wat ie wil, echter voor Riet is deze keer geen broodje kroket verkrijgbaar. Maar...

lunch etagiere ik neem de lunch op etagiere: tomatensoep, 2 broodjes, eiersalade, salade, brie, ham kaas. Het is echt genoeg!

Corry is hier al eerder geweest en leidt ons naar de mooie tuin. Ze wilde zo graag nog een keer en ze straalt helemaal. Binnen is het er ook leuk, een heleboel kop en schotels, oude gebruiksvoorwerpen, een hele wand met verse thee en zoveel meer.

Als wij denken te kunnen gaan hebben we het mis. Ze hebben gehoord en gezien dat er zelfgemaakte taart is en willen dit graag proeven. Waarom ook niet, dus we gaan weer zitten. Dus drie nemen een stukje taart en de rest heeft net genoeg gegeten. Maar we zitten lekker in de schaduw en de klets is gezellig.

Theehuisje

Dan is het half vier en we gaan op de terugweg. Als het even kan niet langs het kanaal terug, dus we gaan via Someren. Ik heb eerder gegoogled op koffie/ijs en heb in Mierlo de ijssalon Bacio gevonden, dus ik laat Joop vragen: willen jullie naar huis of nog even ijs eten? Nou, het antwoord is duidelijk: ijs dus.

ijs-witte-chocolade een bolletje kost daar € 1,20 en ik kies een bakje met drie verschillende smaken; het is echt heerlijk romig ijs! Ik ga zeker nog een keer terug, want ze hebben zoveel smaken die ik nog wil proeven!

En dan wordt het tijd om richting Erp te rijden. De wegen stromen al aardig vol. Langs het kanaal rijden is niet meer te doen en we gaan richting Erp, dat schiet tenminste op. We brengen iedereen netjes thuis; de mensen zijn tevreden en bedanken ons.

Tot een volgende keer!

1. Marjo: