Friesland 6 mei 2016

6 mei 2016 - Bakkeveen, Nederland

Vrijdag 6 mei

Het wordt vandaag zo’n 20-25 graden, en dat is ’s morgens al vroeg te merken. We ontbijten voor het eerst lekker buiten en zoeken een fietstocht in de buurt op. Van Mien hebben we al gehoord van het Muizenbijterspadje en die vinden we ook als we een route uitstippelen langs Bakkeveen en Winjewoude. Over mooie fietspaden langs historische routes en genoeg te zien.Bakkeveen 003 WinjewoudeWinjewoude

In Bakkeveen vinden we weer een Poeisz super, waar we wat te eten halen voor onderweg. Op een heide, waar veel aparte vogels voorkomen, vinden we een bankje om te picknicken. Van de vogels zien we niet veel, wel al veel vlinders. Wat zal het hier mooi zijn, als de heide gaat bloeien! We rijden door gebieden waar je de weiden niet in mag, vanwege het broedseizoen.Winjewoude

Na zo’n 2,5 uur fietsen zijn we weer terug. Er stond veel wind, dus we zijn ook uitgewaaid. Nu nog even wat boodschappen voor het avondeten halen.Bakkeveen