Berlijn 17-22 april 2019 Vrijdag 19 april

19 april 2019 - Berlijn, Duitsland

Vrijdag 19 april 2019

Om 07.00 uur bed uit om te ontbijten. Vandaag Kar Freitag, dus alle winkels zijn dicht. Dat merk je ook aan het verkeer, het is echt rustig. De organisatie heeft gisteren gezegd een half uur eerder te moeten vertrekken omdat we gisteren te laat zijn, maar nu zijn we te vroeg!

We repeteren weer in de Philharmonie. De aparte dirigent gaat tekeer tegen een lid van zijn koor en deze mag niet meer mee doen. Dat doe je toch niet in het openbaar, en zeker niet met een ander koor erbij! Aparte mens.  Om 13.00 uur vertrekken we naar restaurant Nolle, aan de S-Bahnbogen 203 om daar warm te eten. Het is een sfeervol restaurant en het eten is er goed. Daarna hebben we vrij tijd. Er wordt afgesproken dat we om 18.00 uur bij de Alexanderplatz worden opgehaald door de bus.

Wij lopen richting Unter der Linden richting Brandenburgertor. We zien de Reichstag en nog veel meer. O, wat een filmpjes en foto’s. Het weer is prachtig, dus een vest echt niet nodig.

Hauptbahnhof

We zijn op tijd bij de Alexanderplatz en zoeken even waar we moeten zijn. Dat hebben we snel gevonden en de bus komt op tijd..

Reichstag

Onderweg wordt er verteld: Reichstag morgen wordt last; men moet van tevoren reserveren, het antwoord van de Reichstag: 25 personen mogen binnen, terwijl wij met rond de 65 personen willen komen. Dus dit komt te vervallen. Nou ja, wij zijn er al een keer geweest, en toen kon je zo doorlopen. Wel een controle bij binnenkomst, maar door alle aanslagen en drukte is het nu helemaal strenger en langduriger. Morgen wordt het dus een rondvaart op de Spree!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl