Berlijn 17-22 april 2019 Donderdag 18 april

18 april 2019 - Berlijn, Duitsland

Donderdag 18 april 2019

Om 07.00 uur bed uit om te ontbijten. Herman is nog aan het vasten, dus drinkt alleen koffie. Om 08.30 uur (ongeveer) vertrekt de bus voor de repetitie in de Philharmonie, Herbert von Karajanstrasse 1, 10785 Berlijn. De bus gaat dwars door het centrum en wij herkennen veel. Voor mij is het de vierde keer dat ik hier ben, voor Herman de derde keer.

Philharmonie aankomst

Het is Witte Donderdag,  maar het is flink druk in de stad. We komen dus niet op tijd aan, maar dat geeft niet. De eerste ademrepetitie is in een aparte ruimte, zodat het orkest rustig kan opbouwen en afstemmen. Om 10.00 uur gaan we naar de grote zaal. Jeetje, wat groot en het is al uitverkocht!

Er zijn ook al solisten, zodat we een goede repetitie hebben. De dirigent van Spandau blijft een aparte mens. Hij is ook ziek, zodat hij na de repetitie direkt weg is. Na de repetitie hebben we lunchpauze.

Na de lunchpauze komt er een gids in de bus. Zij spreekt Nederlands, zodat het goed te volgen is. De stadstour is prachtig en er worden veel foto’s gemaakt.

Rondrit met gids

Ik doe nog wat boodschappen, vlak bij het Hotel en er zijn er meer; enkelen zijn hun tandenborstel vergeten!

’s Avonds na het eten lekker douchen, nog wat drinken en dan lekker slapen, morgen weer vroeg op!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl