Berlijn 17-22 april 2019 Maandag 22 april, naar huis

22 april 2019 - Berlijn, Duitsland

Maandag 22 april 2019

Nog even ontbijten en dan gaan we richting huis. Het is tweede Paasdag, dus erg rustig op de wegen, geen vrachtwagens.

Ik zie een tram met de tekst “Berliner Luft” maar ben te laat om een foto/film te maken, jammer. Trouwens, trams rijden alleen in het voormalig Oost-Berlijn.

Mercure Hotel Amsterdam

Er wordt verwacht toch echt om 18.00 uur bij het Mercure te zijn, maar….. bij de wisseling van chauffeur in Nederland ruiken we een rubbergeur. Er branden lichtjes op het dashboard en de vorige chauffeur heeft gezegd, dat die al langer branden. Maar deze geur hebben wij eerder niet geroken, dus de bus wordt bij een tankstation aan de kant gezet. De chauffeur gaat bellen, en wij moeten bij de bus blijven. Natuurlijk heb je in de bus eigenwijze mensen, die naar het station lopen om een ijsje te halen of iets anders. Twee dames blijven midden op de weg staan kletsen en uiteindelijk wordt er getoeterd dat ze moeten komen, ze hebben niets in de gaten gehad. Dan kunnen we verder, zij het wel op een langzamer tempo.

Dus uiteindelijk zijn we toch rond 18.00 uur daar en er worden koffers uitgeladen. We eten gezellig nog bij het Mercure Hotel en dan is het voorbij; volgende keer willen wij zeker weer mee!