Antwerpen 13-17 mei 2015

15 mei 2015 - Antwerpen, België

Vrijdag 15 mei in Antwerpen:

Wij zijn naar de Feel Good winkel gegaan. Ik heb daar doosjes van gemaakt van hun flyer. Ik ben naar binnen gegaan, en Herman bleef buiten staan. Het is echt een jaren 60-70 winkel met dameskleding. De winkel is groter dan ik in eerste instantie dacht.

Bij de balie heb ik een medewerker aangesproken en haar gezegd: “Ik heb iets voor jullie” en liet haar de doosjes zien. Haar mond viel open en zij riep een collega erbij. Beiden erg enthousiast, maar ze vroeg: “wat kunnen we ermee? “ Ik liet hen zien, dat het echt doosjes waren, en wellicht op de balie kunnen zetten of in de etalage.25-4 004

Hierna heeft ze mijn gegevens genoteerd met de mededeling: “Je zult nog gebeld worden door onze directeur, want deze zijn geweldig mooi”. Dus voor beide kanten een verrassing. Ik ben benieuwd… Hierna zijn we het centrum ingereden naar de grote winkelstraat in de wijk Meier.Antwerpen 15 mei 036

Herman reed direct door naar de Stadsdanszaal midden in de winkelstraat. Een heel prachtig oud gebouw, wat nu omgebouwd is tot winkelcentrum met diverse kleine en grote winkels. Eenmaal binnen heb ik foto’s gemaakt van het mooie interieur, prachtig. Herman vertelde, dat hun bedrijf het glazen dak hebben gemaakt en hij diverse keren daar is geweest. Hij wilde me het graag laten zien en legde me uit hoe het werkt met schoonmaken in de nok van het circus met een treintje en rails.Antwerpen 15 mei 040

Onze handen zijn met scrub gewassen bij een standje en behandeld met kokosolie; babyzachtje handjes. Maar ja, wij zijn niet zo van de verkooppraatjes, dus kopen, ho maar.

Hierna zijn we naar het prachtige Centraal Station gereden. Ook daar onze fietsen weer goed vastgezet en naar binnen. Prachtig hoe oude dingen bewaard zijn gebleven. Dus weer foto’s.Antwerpen 15 mei 048

We eten wat bij de Subway en rijden dan terug, via de fietstunnel, naar de camping. Een paar uurtjes rust doet goed, want voor eten gaan we toch weer de stad in ’s avonds. We bezoeken deze keer niet het Proeft Antwerpen, dat komt morgen wel weer.

De knie hield zich goed vandaag....