Antwerpen 13-17 mei 2015

16 mei 2015 - Antwerpen, België

Zaterdag 16 mei Antwerpen

Er wordt deze dag veel regen verwacht, en het begint miezerig. We laten ons niet kennen en trekken onze regenjassen aan. Het waait deze keer van de andere kant af en het is erg fris.

We willen deze keer de Kathedraal bekijken, maar, het kost € 6,00 entree. We zijn al eerder achter in de kerk geweest tijdens de mis op donderdag en besluiten niet verder te gaan.

We fietsen dus maar lekker door Antwerpen en komen uit in de wijk waar ik denk dat De Pompenier zit. Achteraf hebben we heel dichtbij gezeten, maar wij kwamen er niet uit. We komen uit bij het MAS, een ontzettend groot museum. Wij zijn geen museumbezoekers, dus dat wordt het niet. We fietsen langs oude panden aan de haven en rijden dan het centrum weer in.antwerpen proeft 028

We besluiten koffie te gaan drinken en zitten goed en wel, als het flink begint te regenen. Wij zitten goed en eten daar ook nog wat. Als we buiten komen is het nagenoeg droog, dus fietsen we nog even, waarna we terug gaan naar de camping.

’s Avonds eten we een hapje op Proef Antwerpen, maar dat is niet genoeg voor grote honger. We hebben al eerder het frietkot gezien, vlakbij de fietstunnel aan onze kant.antwerpen proeft 001antwerpen proeft 012

Omdat we morgen een andere route moeten hebben vanwege de Triathlon rijden we met de auto.

We besluiten eerst nog wat boodschappen te doen en dan daar wat friet te halen. Ze hebben een waslijst met sauzen, ik denk wel 25 soorten. Wat ons opvalt is, als we in Belgie friet bestellen, het loeiheet is. Herman bestelt een curryworst en krijgt dan een frikandel. Een boulet is een gesneden, in frietvet gebakken, soort gehaktbal. Ik bestel een garnalen- en een goulashkroket. Beiden zijn overheerlijk.

’s Avonds spelen we iedere avond, zoals gewoonlijk op de camping, Yathzee.

Het is inmiddels droog geworden en de hoop is er, gewoon droog te kunnen inpakken zondag. We wandelen nog wat langs de Schelde.antwerpen proeft 038antwerpen proeft 046