Antwerpen 13-17 mei 2015

14 mei 2015 - Antwerpen, België

Donderdag 14 mei 2015

Er wordt regen voorspeld, maar pas later op de middag, dus we kunnen op pad.

De nacht is redelijk verlopen. Af en toe wakker, rug en knie, maar rond 08:45 uur klaarwakker. Ik maak wat thee en we eten wat. Nog een kopje koffie en dan gaan we fietsen.

We hadden al gehoord dat er dichtbij een fietstunnel richting het centrum zou zijn. Maar dichterbij zal er een voetgangerstunnel zijn. We kijken onderweg goed uit, maar moeten toch een eind fietsen. We rijden helemaal buiten de stad, voor we er eentje vinden, en moeten dan weer richting stad. Gelukkig zijn de fietspaden goed. We fietsen langs de Schelde en zien dan een aantal tentjes staan. Daar stappen we even af. Eettentjes en andere kraampjes. Wel leuk even gezien te hebben, maar we zijn nog niet in het centrum.

We fietsen verder langs de Schelde en komen al gauw bij de Kathedraal uit. Daar stallen we de fietsen en lopen de Kathedraal in. Antwerpen 14 mei 013 - kopieDaar is een mis gaande, dus we blijven achterin staan.  Even verderop is een frietkot en daar eten we een Belgs frietje. Ver lopen gaat niet (knie), dus af en toe zitten is welkom. Even verderop is een rommelmarkt. Er is een stalletje, die voor € 0,50 CD’s verkoopt. Een CD van Callas, Schindlers List, en een complete onbekende opera voor weinig gekocht.

Thuis heb ik al  combitickets gekocht voor  Antwerpen Proeft, dus fietsen we richting de Waaikade. Daar kunnen we onze fietsen goed vastbinden en we gaan naar binnen. Een gratis Duveltje is ons welkomsdrankje. Je kunt gerechtjes kopen van € 5,00 en € 7,50 middels bonnen. We nemen een schaaltje sushi. Het is nog vroeg en niet druk. Als we alles gezien hebben willen we terugfietsen via een andere tunnel, want die moet er zijn. Eerst gaan we de andere kant nog op om rond te kijken en fietsen dan langs de Schelde terug. Daar zien we wel bordjes: Fietstunnel St. Anna (maar dan moet je linksaf richting Centrum) en 2,5 km. rechtdoor een andere tunnel. Dan St. Anna maar, en jawel hoor, deze hadden we dus op de heenweg moeten hebben. Het scheelt ons 5 km. om fietsen!antwerpen proeft 005antwerpen proeft 004

We zijn rond 15:00 uur terug. Genoeg tijd om koffie te drinken en te douchen. Om 17:00 uur begint het dan toch te regenen.

We eten wat bij een goed restaurant, het Retro Cafe, vlakbij de fietstunnel.Antwerpen 14 mei 034