Antwerpen 13-17 mei 2015

13 mei 2015 - Antwerpen, België

Woensdag 13 mei :

We rijden om 17:45 uur aan vanuit Uden. Gegeten hebben we al, dus goedgemutst op pad. We komen richting Eindhoven al files tegen, onophoudend.

Zelf krijgen we rond De Hogt een kilometer of twee file, dus dat valt mee.

Vlak voor Antwerpen, bij Ranst, zijn wegwerkzaamheden, maar erg veel oponthoud hebben we niet. De Tomtom van de auto stuurt ons dwars door Antwerpen Centrum heen, dat houdt ons op! Terug pakken we wel de rondweg.  Op de site van de camping stond, dat er tot 20:00 uur iemand op de receptie zou zitten. Als we om 19:30 uur aankomen is de poort gewoon open, maar receptie dicht. Een man, in een trekkershut  net naast de receptie, spreekt ons aan. Twee tanden in zijn mond, op zijn Jan-boeren-fluitjes zegt hij, dat we een plaatsje kunnen uitzoeken, als we maar gereserveerd hebben. Dat hebben we. We vinden een mooi plekkie onder een kersenboom.

Er zijn zigeuners op de camping, die de volgende ochtend om 06:00 uur weg moeten zijn. De politie komt regelmatig rond, om te kijken of alles goed gaan. Erg gerust zijn we er niet op.  Er is verder ’s nachts geen toezicht en de poort blijft open.

Als we de stroom willen aansluiten, blijkt dat niet te kunnen. Er is een ouderwetse Gemeenteaansluiting met vijf pinnen. Wat nu? Een buurman biedt hulp: gewoon even een verlengstukje naar zijn caravan, en we hebben licht en koeling.

De man met twee tanden komt vertellen dat we de volgende dag om 08:00 uur kunnen aanmelden en ook een aansluitstuk kunnen lenen. Acht uur? Zijn ze betoeterd?