WAE zondag 18 juni 2017

18 juni 2017 - Eersel, Nederland

Vandaag om 11:30 uur beginnen.
Het wordt vandaag flink wat warmer dan gisteren. Ik ga naar de artiestenfoyertent, samen met Nelson. Die heeft gisteren gefeest, maar heeft een zweepslag opgelopen, dus stagehands wordt het vandaag niet.

Het is stikbenauwd, dus we zetten alvast de deuren naar buiten vast, zodat ze niet meer dichtvallen. Dan halen we een deel van de tent los en schuiven het opzij, je voelt de warmte uit de tent stromen. We zien wel, of we op onze vingers worden getikt, want de crew mag eigenlijk niet dwars door de tent lopen voor een kortere route.tent open.

Er wordt vandaag flink wat koud water gedronken en anders dan gisteren veel meer Icetea. Gisterenavond hebben we ook wijn koud gezet. Rode wijn wordt helemaal niet gedronken, maar de witte wijn en roze lopen goed. Het derde fust bier heb ik gisteren aangeslagen, maar er is mee gerommeld afgelopen nacht. De koolzuurknop is omgezet en ook aan de druk is iets verdraaid, dus het duurt even voor we weer een fatsoenlijk biertje hebben.

Nelson is wat benauwd maar krijgt het toch voor elkaar om een goede neer te zetten.

Dan komen Michiel en Pamela vanuit de keuken de artiestenfoyer in. Hoi, zeg ik, komen jullie ons aflossen. Nee, is het antwoord, wij werken vandaag niet. Wat doe je hier dan, en dan komt Michiel vanuit de keuken, of hij een biertje mag. "Nee, krijgt hij te horen", niet werken is niet drinken. Ik heb ze niet meer gezien, ze hebben de boodschap begrepen. Van de kok hoor ik, dat hij het een raar stel vindt, die strak staan..... Allen hebben wij het idee, dat ze alleen "werken" om het gratis bier en eten, maar niet om te werken.

Iedereen komt in de tent om even uit de zon te zitten en het is ook koeler dan buiten. Wij krijgen slechts één keer te horen dat de tentflap niet open mocht, maar als wij uitleggen hoe heet de tent dan zou zijn, snapt ze het wel. Bovendien loopt er geen crew door de tent als artiesten zitten te eten, dus het valt wel mee.

Wij hebben het flink wat drukker dan gisteren. Gisteren was het nog zo, dat iedereen zijn borden terug bracht, maar vandaag is het net andersom. Als één tafel zijn rommel laat staan, komt er een tweede, een derde enz. omdat ze denken, dat het zo hoort. Volgende keer hang ik borden neer: je moeder werkt hier niet.lekker druk

Nelson wil een band zien spelen, dus dan ben ik alleen. Dat kan net, maar het eten raakt langzamerhand op. Ook borden en bestek is niet aan te slepen, dus wordt tussendoor gereinigd en als tussenoplossing haal ik bij de crewcatering wat plastic spullen. Als ik de volgende keer de keuken inloop, is de kok nergens te zien, dus bak ik zelf maar wat friet. De aardappelen zijn helemaal op. Ik was af, ruim de vuile borden op, bedien de bar, dus druk genoeg. Dat duurt een halfuurtje en dan is de kok terug. Zijn vinger flink in het verband; topje er bijna afgesneden. Maar hij is weer aan de gang, zover als het kan. Hij geeft andere meisje wat opdrachten, zodat iedereen genoeg kan eten.

Maar zelf ga ik ook even langs de EMS post. Ik val over een opstaande richel met wat borden in mijn hand. Een snee in mijn pink en een schaafwond op mijn elleboog. Het staat wat netter, als ik een pleister op de wonden heb en niet alles onder het bloed komt te zitten.

Sanne komt meehelpen en even later komt Maniet vragen of ik taxibus kan rijden. Ja hoor, al verschillende busjes gereden, dus dit lukt ook wel. De busjes moeten terug naar Schijndel, dus we rijden in colonne om daarna met de privébus terug naar Eersel te rijden. Voordat we kunnen vertrekken zal er nog een band vervoerd gaan worden. Ze zijn met flink wat mensen, en dan ontdekken ze Tinus. O, even aaien. Maar Tinus is geen held en ik loop mee om hem te laten snuffelen. Wanneer een van de bandleden tevoorschijn komt, stapt Tinus achteruit. De man is helemaal getatoot, en daar houdt Tinus niet van. Ik loop mee terug en ga zitten. Tinus zit als een schoothond tegen me aan en houdt ze in de gaten, je weet maar nooit....Tinus bewaakt de ruimte

Het is inmiddels 23:00 uur en de uitstroom begint al. De hoofdact is afgelopen en de artiestenfoyer gesloten. Dus we praten wat na. Ik wil mijn Pul-vest uit de centrale post halen, maar iemand is me voor geweest. Iemand loopt nu reclame met een Pul-vest, die nodig gewassen moet worden.

We eten gezamelijk nog wat, en dan wordt het tijd om richting Uden te gaan. Maandag lekker uitslapen. Ik zet thuis alvast de wasmachine aan en douche even, ik voel me zo plakkerig.