Vakantie Overijssel 28 april - 6 mei 2018

5 mei 2018 - Hengelo, Nederland

Zaterdag 5 mei 2018. Om 08:30 uur bed uit. Het is prachtig zonnig weer.

Maar nog wel fris. We hebben vandaag Hengelo gepland, Reuring in de Stad, volop te doen. Ambachten, klederdracht, veilingen, markt. Herman vraagt waar we kunnen parkeren, maar ik zeg toch op de fiets te willen gaan. Mijn benen zijn eraan gewend, maar ja….. Geen stuitje is toch pijnlijk.

Dus om 10:00 uur fietsen we, en we hebben van te voren gekeken waar we wat route kunnen afsnijden. We komen redelijk goed uit met zo’n 16 km. Het is al flink druk, want het is om 10:00 uur begonnen. We zien allerlei moois. Ik maak net een foto van een kaasvrouwtje als ze uitglijdt op haar klompen. Ze kan niet meer overeind komen en grijpt naar haar bovenarm. De EHBO is snel ter plaatse en wij lopen verder.Kaasvrouwtje Reuring in de Stad Hengelo (15)

Er worden volop foto’s gemaakt van groepen klederdrachten, en ik dus ook. Maar waarop die van mij nu zo wazig zijn?? Later zie ik ze terug in de wagens en op de fiets, dus het is toch goed gekomen.Wandelwagens Reuring in de Stad Hengelo (61)

De markt, welke er woensdag stond, is er nu ook weer. Dezelfde marktkramen, maar nu loopt Herman de worstenkraam niet voorbij. Hij koopt zure zult en balkenbrij. We drinken en eten wat op de markt, maar Herman wil toch weer terug naar de worstenkraam voor de droge worst. Ik loop wat verder om nog wat leuke foto’s van de klederdrachten te maken, de dames met kinderwagens.Worstkraam Reuring in de Stad Hengelo (64)

Als we alles gezien hebben zoeken wij onze fietsen weer op om terug te gaan. Dit keer een andere route, kijken of het korter kan, want ik kan niet meer.

In Weerselo nemen we een ijsje op het terras. Het is naast de hele drukke weg, maar de een na de ander stopt voor een ijsje! We hebben geen slechte keus gemaakt, want met dit weer smaakt het goed.

Eenmaal terug op de camping begint Herman alvast met afbreken. De luifel gaat eraf en de fietsen gaan achter op de caravan.