Theater aan de Parade, Den Bosch

10 april 2015 - Den Bosch, Nederland

Vandaag een optreden in Theater aan de Parade, tezamen met het Bosch Leer Orkest. Dit zijn leerlingen van groep 6, 7 en 8 welke zelf een instrument hebben uitgekozen.

Ik ga om 09:15 uur met de bus naar Den Bosch. Het is schitterend weer dus gewoon zonder jas, in zwarte kleding en een tasje er naartoe. Ik heb geen map nodig, want een stukje Carmina dat we zingen (O Fortuna) ken ik toch al uit mijn hoofd.

10 april 2015 012

In de foyer van het theater kunnen we zelf koffie tappen, en de beloofde Bosche Bol staat al klaar, heerlijk!10 april 2015 008

Om 11:15 uur gaan we het podium op, om een kleine repetitie met het orkest te doen. Daarna hebben we genoeg tijd om een terrasje te pakken.10 april 2015 013

Ik kom veel bekenden uit Breda, Tilburg, Boekel, Uden tegen. Dat krijg je, als je vaak meezingt in diverse koren en projekten.

Als het concert begint, nemen wij plaats in de zaal. Eerst achteraan in de zaal, maar algauw raakt het zo vol, dat we het balkon op gaan. Ik maak diverse filmpjes (zie hiernaast). Als groep 8 aan de beurt is, gaan wij ook naar beneden en wachten op het moment van opkomst.Dit is na de Bolero.

De zaal is enthousiast, wat wil je met alle vaders, moeders en andere familieleden in de zaal.

Wat om 14:30 uur afgelopen zou zijn loopt al gauw uit, dus de bus van 14:40 uur kan ik niet meer halen. Gelukkig rijdt er ook een om 15:20 uur, dus die haal ik wel. Intussen heb ik bericht gehad, dat er eentje niet thuis eet. Dat wordt dus makkelijk, de Chinees lusten we wel! Het hele weekend ligt toch overhoop; Herman is zaterdag naar Lippstadt en komt zondagnacht laat thuis en ik werk zaterdagavond en kom pas zondagochtend thuis.

Als ik de mail mag geloven is de repetitie voor het Te Deum zondag vervroegd van 12:00 uur naar 10:00 uur. Ik zal maar luciferstokjes meenemen om mijn ogen open te houden. Nou ja, zondagavond hoef ik ook niet te koken, want heb een afspraak gemaakt in Alphen om onbeperkt tapaz te eten. Komt dat effe goed uit!