Sint Petersburg, dag 3

18 oktober 2013 - Sint-Petersburg, Rusland

's Morgens weer vroeg uit de veren. We hebben 2 bussen met ieder een Russische gids die nederlands spreekt, Elena en Lisa. We hebben geen repetitie en we rijden naar de Petrus en Paulus vesting. We bezoeken de "goedkoopste" souvenirwinkel. Gratis koffie, thee en vodka vermoeden dat dit afgesproken werk is, dus niet de goedkoopste. Sint Petersburg 3 031

Daarna gaan we naar de admiraliteit. Een prachtig bewerkte kerk.Sint Petersburg 3 048

's Middags warme lunch in het Literiar studenten cafe met opnieuw vermaak. Daarna door naar de Lutherse kerk. Deze blijkt vroeger gebruikt te zijn als zwembad! Deze ligt nog onder de vloer van de begane grond. De zaal is op de 1e verdieping en de tribunes van het zwembad zijn er nog!

Sint Petersburg 3 229

Het concert is een aparte ervaring. Een volle zaal waar steeds mensen bijkomen en een plaatsje zoeken. Boven op de tribune is het een komen en gaan van mensen. De nederlandse consul en wat andere prominenten zijn ook aanwezig. Opnieuw een groot applaus als beloning.

's Avonds weer gezellig in de bar van het hotel.