Sint Petersburg, dag 2

17 oktober 2013 - Sint-Petersburg, Rusland

Vroeg het bed uit, want om 09.00 uur vertrekt de bus. De ontbijtzaal is niet groot genoeg voor alle hotelgasten, maar het werkt wel en er is genoeg keuze (alleen droog brood wel even roosteren). Daarna vertrekken we naar de Herzen Universiteit Concertzaal van Instituut voor muziek, theater en choreografie. Het balalaikaorkest Silver Strings zal ons begeleiden. Sint Petersburg 2 240

Wat klinkt dat mooi!!! Na de repetitie hebben we een warme lunch in het literair studenten cafe aan de Nevsky Prospekt 18 en worden daar verwend met een leuk optreden. Volle stemmen klinken. Sint Petersburg 2 070

Na het eten volgt een bezoek aan de Hermitage een geweldig groot gebouw, bestaande uit verschillende paleizen. Veel blingbling en kunst.Sint Petersburg 2 090

We worden in een sneltreinvaart rondgeleid, want 's middags is de generale repetitie. De solisten zijn jonge meiden met een dijk van een stem. Veel tijd is er niet meer om iets te eten want we moeten ons daar omkleden. Om 18.30 uur gaat de poort open en wij staan om 18:45 uur al klaar in de hal om op tijd te zijn. Wat we niet weten is dat daar een andere gang van tijd geldt. Om 19:10 uur kunnen we naar binnen en dan heeft de orkestleiden een enthousiast betoog van wel 20 minuten!! Het concert is een succes en we krijgen applaus tot de laatste zanger de zaal uit is. We rijden terug naar het hotel en zoeken wat te eten. Een voordeel: sommige winkels zijn 24 uur per dag open en er is een Mac, Burger King, KFC, Subway.

Op de zevende verdieping van Hotel Dovskoevsky is de bar, en daar is het elke avond reuze gezellig. Ook deze blijkt 24 uur per dag open te zijn!Sint Petersburg 3 246