Normandie 29 mei t/m 8 juni 2014

7 juni 2014 - Caen, Frankrijk

Zaterdag 7 juni 2014: Het is een klamme warme nacht geweest, dus onrustig geslapen. Om 10:00 uur schrikken we wakker, tijd om eruit te gaan, want op de planning staat Caen.

We nemen de D675. Deze loopt nagenoeg parallel aan de A13 en al gauw horen we de files op de A13 richting Caen Wij zitten dus goed. De avond van te voren hebben we opgezocht waar het beste te parkeren. Op een P-tram voor 3,50 is de beste oplossing.

Als ik op de tomtom Cote de Nacre intype, zijn er twee: een met een A en een met een E. Ik kies voor E, en dat blijkt de goeie. Echter; de parkeerplaats is afgezet, je kunt er niet op. Gelukkig zijn er genoeg plaatsen bij de Mac, en daar zetten we hem dus maar neer.

Echter, nu kunnen we geen parkeerkaart kopen voor parkeren/tram.

Bij de tramhalte staat een automaat. Voor 1,35 per persoon kun je een uur reizen, dus dat valt mee. In de tram stempel ik niet af en stop de kaartjes in mijn portemonnee. Gaande de rit zien we mensen hun kaartje wel afstempelen. Gelukkig geen controle, dus ik kan de kaarten op de terugweg nog een keer gebruiken. Anders zijn we duurder uit dan die 3,50, die bedoeld was.

Caen blijkt een groot winkelcentrum te hebben, met daartussen heel veel oude gebouwen. Kerken te over en een kasteel, waar we niet ingaan. De Abdij van Mannen en Vrouwen hebben we op afstand gezien. Norm. 07062014 010Norm. 07062014 039Norm. 07062014 139Norm. 07062014 143Norm. 07062014 175

Op de terugrit per tram staan er 5 controleurs in de tram; deze laten zien hoe af te stempelen en leggen uit, dat als je binnen het uur verschillende bussen cq trams neemt, iedere keer moet afstempelen. Ik ben dom blondje en bedank hem hiervoor.Norm. 07062014 181

Het is even zoeken, we willen de D675 weer op, maar komen prompt in de file voor de Pegasusbrug op de 514 te staan. We keren om.Als we de weg hebben gevonden gaat het vlot; het is geen route langs de kust, en dat is te merken.

We eten wat bij de Mac in Pont Audemer en komen al verschillende motorrijders tegen. Op de camping is het een motorweekend met zaterdagavond een Rock Concert.Norm. 07062014 119Thuis 005Thuis 012

Wij hebben mooie muziek op de achtergrond die avond, maar om 24:00 uur is het echt afgelopen, dus we kunnen rustig gaan slapen.

De luifel hebben we al eerder die avond droog in kunnen pakken. Het weerbericht is op drie kanalen: vanacht en morgenochtend droog, dus de stoelen en tafel kunnen buiten blijven staan. 's Nachts horen we flinke regendruppels.....