Minivakantie 22 oktober 2016

22 oktober 2016 - Kerkrade, Nederland

Het is zaterdag 22 oktober.

We zijn op tijd wakker, douchen en gaan naar beneden om te ontbijten. Het is rond 08:45 uur als we een plaatsje hebben en er is voldoende van alles. Het is niet druk. Maar rond 09:00 uur wordt het ineens inmens druk! Wachtrijen bij de koffie en broodjes moeten worden bijgevuld.

Rond 10:00 uur checken we uit. Herman is alvast de auto halen, maar ik krijg te horen, dat ik nog wat moet bijbetalen. He, ik heb gisteren alles afgerekend, maar de papieren liggen in de auto. Ik laat het even later aan de receptioniste zien en zij kijkt het na. De fout is gisteren gemaakt bij het afboeken, dus zij verontschuldigd zich.

Op naar Kerkrade. Wij hebben gisteren de route uitgestippeld, want de A73 richting Venlo zit het hele weekend dicht. Wegwerkzaamheden. Dus we rijden binnendoor via Duitsland naar Kerkrade. Wij komen door leuke plaatsjes en zijn ruim op tijd in Kerkrade. Om 13:00 uur melden wij ons bij de receptie. Zij zegt, dat het geen probleem is, maar moet even bellen of de kamer al klaar is. Wij krijgen een comfortkamer, dat wil zeggen douche en wc op de kamer. Later leren wij, dat andere een gezamelijke douche/wc hebben. Wij moeten even 10 minuten wachten en benutten die om even buiten rond te kijken.Rolduc 03    Rolduc 02

En na 10 minuten gaan we naar de kamer. Het is een stuk kleiner, maar mooi. Ook het uitzicht is prachtig, op de achterkant van de kapel.De kamer

We gaan Kerkrade in. Het centrum is erg klein en we zijn bijna uitgekeken als we muziek horen. Oktoberfest in het ienieminie: 6x6 vierkante meter met één worstenwagen, één klein podiumpje en 3 Dirndels, die Brezen uitdelenKerkrade 02 wel prachtige muziek, die in Uden niet zou misklinken.

Daarna rijden we naar Aken, zo'n 11 kilometer verderop. We zijn daar nog nooit geweest. We kunnen onze auto dichtbij het centrum kwijt en lopen naar het centrum. Het eerste wat we tegenkomen is de mooiste winkel die Herman ooit gezien heeft. De grootste op het gebied van auto's en treinen en heel uitgebreid. We gaan dan ook naar binnen.Aken 12a

Aken 10 mooiste winkel Aken 12

Aken is groot en prachtig. We lopen via het plein naar de Dom en komen prachtige gebouwen tegen.Aken 22 Stadhuis

Aken 55   Aken 24 Aken 28a De Dom

Natuurlijk zijn er meer foto's en filmpjes hiervan. Kijk gerust even.

Aken 21 De Dom

Er zijn prachtige fonteinenAken 58

Als we uitgekeken zijn is het al rond 17:00 uur. We rijden binnendoor terug en stoppen in een heel klein plaatsje bij een restaurant. Het zit apart in elkaar, want je moet dwars door een klein café naar het restaurant gedeelte. De serveerster is haar stem plotseling kwijt. Ik bestel een Zigeunerschnitzel en Herman een Zwiebelzigeuner?? Die heb ik niet op de kaart zien staan en ik zeg het hem. Nee hoor, dat heb ik niet gezegd... Maar wat ligt er op zijn bord? Juist, een Zwiebelzigeunerschnitzel. 22-10-2016 Zigeunerschnitzel

Bij terugkomst op Rolduc maak ik weer wat foto's. Het is er prachtig.Kerkrade Rolduc 22-10-2016

We drinken nog wat wijn en slapen heerlijk.

1. Marjo:
    23 oktober 2016