Lichtenfels zondag 2 augustus 2015

2 augustus 2015 - Lichtenfels, Duitsland

We rijden weg vanuit Sulz im Wienerwald. Alle foto's voor deze tijd (dus die van Wenen) blijken spoorloos te zijn verdwenen, zonde.

Als we wegrijden is het net 14 graden en regent het licht. Naarmate we verder rijden regent het meer, maar gaat de temperatuur omhoog. We zijn op weg naar Lichtenfels bij Coburg in Duitsland. Als we in Duitsland aankomen regent het al niet meer en de temperatuur loopt op.Lichtenfels toegangsweg, zo laag

We komen rond 16:00 uur aan. Het is inmiddels 30 graden geworden. Ik heb vantevoren gebeld of er nog plaats is, en we krijgen plaats 96 toegewezen. Daar aangekomen staat er een grote Tabbert en er zitten drie personen. De jonge man (Mogli) vraag of hij mag helpen. Natuurlijk mag dat.Lichtenfels Camping Entree

De jongen trekt in zijn eentje de caravan op zijn plaats. We zetten de luifel op en staan al gauw klaar. Dan blijkt, dat we tegenover een zigeunerfamilie te staan. Mami (moeders) staat recht tegenover ons. Haar man zie je niet, de ligt of zit in de caravan tv te kijken. Het wordt al gauw drukker bij de caravan.

Wij willen wat gaan eten en worden gewezen naar een restaurant, 300 meter verderop. Wichler. Daar kun je voor € 7,50 een schnitzel, frites en salade krijgen en voor € 2,10 een halve liter bier. Lichtenfels WichlerLichtenfels biertje