Lichtenfels am Main donderdag 6 augustus 2015

5 augustus 2015 - Lichtenfels, Duitsland

Donderdag 6 augustus 2015.

Gisterenavond nog een rondje gefietst. Als je bij de stroomopwekking achter de camping komt, ga je een klein stukje door het water en komt uit in een natuurgebied. Twee ooievaars zijn te zien in een pas gemaaid hooiveld. We kunnen zien, dat je verder kunt dan we eigenlijk willen. Nu is het even bekijken hoe de paden lopen.Ooievaar op een hooibaal

We komen uit bij een besloten kanoclub,Kamp voor vlot varen maar kunnen dan de camping aan de overzijde zien. We pakken  een andere route en komen aan de rand van Lichtenfels uit, bij een bank. Nog even wat pinnen en dan weer terug. Op de terugweg film ik het door het water fietsen. (zie filmpje hiernaast)

Op donderdag wordt het 37 graden, dus we plannen niets. Boekje lezen in de schaduw en alsnog verbranden! Buurvrouw is gisteren niet te zien geweest en buurman haalt alle vitrage uit de caravan; de grote schoonmaak begint. Er komen wat lelijke eendjes uit La France binnen.Allemaal eendjes!Een eendje

Als mami terugkomst is het eerste wat ze tegen papi zegt: “ oh, vergeten iets aan de kerk te geven” en de helen dag, echt waar, klinken geestelijke liederen waar , vals, wordt meegezongen door mami. We worden aangesproken door een van de dochters; wat we lezen en of we ooit de bijbel lezen. We antwoorden dat we dat in de kerk doen. Even later hoor ik haar, bij haar eigen caravan, voorlezen uit de bijbel aan de kinderen.

We pakken de moed op; ik smeer me goed in en we lopen naar de supermarkt, vol in de zon. We moeten een stuk omhoog en dan eindelijk schaduw. In de super is het lekker koel, dus dat doen we op ons gemak. Terug gaat het makkelijker, zon in de rug, naar beneden. Maar eenmaal op de camping ga ik direct onder de lauwe douche.

Radio Halleluja staat nog steeds aan. We zoeken schaduw aan de andere zijde van de caravan. Er wordt door jong en oud water gehaald om over zich heen te gooien. Om 16:30 uur is het kennelijke etenstijd en ons wordt gevraagd of we ook een bordje spekaardappelen willen, er is weer genoeg. We bedanken, het idee alleen al (Herman heeft gisteren te horen gekregen dat hij te dun is!).