Gala Oss, 85 jaar Osse Opera, tezamen met Viva la Musica

30 juni 2017 - Oss, Nederland

Vrijdag 30 juni Generale repetitie in de Lievekamp Oss.

Om 19:00 uur aanwezig zijn en de juiste kleedkamer. Omdat ik daar eerder gezongen heb met de Osse Opera weet ik de weg wel. Ik vind het zelf leuk om daar weer eens te zijn.

We zijn vroeg, en onderweg ging het steeds harder regenen richting Oss. Het werd net droog toen we uitstapten. Dus eerst even de kleedkamer binnen om alles op te hangen en een plaatsje zoeken. Daarna direkt naar boven, omdat het lekker rustig was. Herman heeft thuis een schema gemaakt van de zitplaatsen. Oss heeft geen ledenlijst met de namen/zanggroepen, dus dat is moeilijker indelen. Maar goed, de Osse Opera heeft een feestje, dus die krijgen de voorste plaatsen. Ik kijk op de lijst, tel de stoelen en bepaal de plaats, waar de Udense sopranen mogen zitten.

Lievekamp Oss Degene die recht voor me staat, is een alt. Die moppert de hele tijd, omdat ze sopranen achter zich heeft. Nee hoor, mijn buurvrouw is een alt. Haar buurvrouw is ook een sopraan, maar dat is zij niet gewend, want tijdens de repetitie normaal zit ze langs de tenoren.

Even later komen kletsnatte koorleden binnen; een wolkbreuk, dus wij waren goed op tijd!

Even inzingen

We zingen niet alle stukken door, want gisteren hebben we alles gerepeteerd. Dus alleen de stukken met solisten en stukken, waar nu de i op wordt gezet. Daarom zijn we deze keer op tijd klaar. Alleen het klein koor mag nog even extra repeteren.

Morgen wordt het een lange dag. Om 11:00 uur aanwezig zijn, zelf schminken thuis. Eerst nog een uurtje repetitie, omdat Marco Bakker komt. 's Middags de matinee voorstelling en 's avonds nog een galavoorstelling. Er worden alvast verrassingen gezegd, dus dat wordt een mooie dag.

Heb alles in de kleedkamer gelaten, want morgen worden wij door Jacqueline weggebracht en 's avonds naar huis. Lekker....

Normaal gesproken zeg ik dan, dat je nog kaarten kunt kopen, maar het is echt HELEMAAL uitverkocht....