Gala Oss, 85 jaar Osse Opera, tezamen met Viva la Musica

1 juli 2017 - Oss, Nederland

Zaterdag 1 juli. Op tijd ons bed uit. Eerst douchen, maar eventjes nog boodschappen doen, omdat onze zoon vandaag ook moet eten. Heb gisteren alles al klaargezet voor de galavoorstelling, dus we kunnen rustig even wat koffie drinken en wat brood eten.

Jacqueline en Marius halen ons op. Het regent al de hele nacht, dus ik ben blij dat de kleding al in Oss ligt. We zijn ruim op tijd bij de Lievekamp, maar er zijn al behoorlijk veel mensen binnen. Ik kleed me nog niet om, omdat we eerst nog gaan repeteren en ik ga dus alvast op het podium zitten. Lekker rustig. Het orkest komt ook binnen. Er komt een van de leden naast me zitten. Pff, wat stinkt het beneden, allemaal nagellak en spuitbussen. Daarom zit ik boven en geen gekakel.

de schminck kamer nog even naar de schminkkamer, om wat bij te werken.

Marco Bakker komt ook naar boven om met het orkest te repeteren. Mooie stem, hoor.

We repeteren nog samen met de solisten en ik laat mijn boek gewoon op de stoel, omdat ik nu alles uit mijn hoofd kan. Dan kan ik rustig naar het orkest luisteren en naar de dirigenten kijken. Het gaat nog niet geheel vlekkeloos, maar het is mensenwerk.

We hebben na het repeteren nog tijd zat om te eten en om te kleden. Om 14.10 moeten we boven zijn en het gordijn is dicht, omdat Lies in een rolstoel zit. Ik ga alvast om mijn plaats zitten en doe mijn schoenen uit, want we moeten nog een tijdje. Anders krijg ik vannacht zoveel krampen.

Dan begint het middagmatinee. Mylou Mazali presenteert de gala, en is geweldig om ook het publiek los te maken. Ze praat alles aan elkaar met een lach. Het publiek doet geweldig mee.Veronique, Marco en Mylou

Het concert gaat echt niet vlekkeloos, want er is te weinig met dirigenten en orkest gerepeteerd, dat is wel een lesje. Maar het publiek is erg enthousiast. Het zijn mensen van de zorg, die in de zaal zitten. Die komen normaal niet naar een operaconcert, dus ze zijn erg verrast.

Als het concert is afgelopen krijgen we een buffet aangeboden door de Osse Opera. Het smaakt geweldig lekker. kip curry, salade en aardappelen met gehakt

Hierna hebben we nog voldoende tijd, dus kunnen rustig zitten of...

effe een dutje tussendoor

Het avondconcert gaat bijna vlekkeloos en het publiek is meer betrokken door Mylou. Ze reageren heel enthousiast en het plezier van de koren is los. Er wordt meer bewogen en genoten. Dus het ging veel beter dan vanmiddag.

De reacties zijn lovend en een borrel gaat er nu wel in...Naborrelen

En voor de zoveelste keer krijg ik te horen: wat een prachtige stem, doe er iets mee. Maar ja, wat dan?

Komende woensdag is er een evaluatie en borrelavond, daar gaan we naartoe.