Friesland 30 april 2016

30 april 2016 - Drachten, Nederland

Zaterdag 30 april

Een heerlijk rustige nacht gehad, en we ontbijten op ons gemak. Vandaag staat Beetsterzwaag op de planning en daarna Drachten. We hebben al eerder via fietsknooppunten gereden, dus nemen de grote kaart vanaf de camping mee. Er zou een fair in Beetsterzwaag zijn, maar die hebben we niet gevonden; wel een leuk centrumpje, dus dan maar naar Drachten. De jas opgehaald en iets eten in het centrum. Goh, daar kun je nog echt goedkoop eten, zeg!  We fietsen daar, waar we gisteren niet geweest zijn, het is er mooi met water en oude pandjes.Drachten 009

In Ureterp doen we wat boodschappen, zondag is hier echt niets open, dus brood is voor zondag en maandagochtend wel nodig!

De boerin zegt, dat we nog moeten inschrijven, maar wil dit ’s avonds in de kantine doen (ze hebben daar een barretje en een tv). Inmiddels heb ik van haar de code voor internet gekreen, zodat ik toch iets kan.

Maar ’s avonds is de boerin niet te vinden, ze heeft Engelse vrouwen in de kamers boven de stoeterij, en die moeten gehaald en gebracht worden; die geven workshops.

Morgen weer een dag.