Friesland 29 april 2016

29 april 2016 - Ureterp, Nederland

Vrijdag 29 april 2016

Wij vertrekken op tijd vanuit Uden, fietsen mee en de weersvooruitzichten zijn goed. Op de weeronline hebben we al verschillende berichten gezien, en afgelopen week en pak sneeuw in Friesland.

De Merksen in Ureterp vinden we meteen, maar als je de weg niet weet, kom je precies aan de verkeerde kant uit.

We arriveren en zien een grote boerderij met stallen, waar de paarden staan. Ik ben op goed geluk aan bij de boerderij en het bovenluik gaat open. De boer, Ruurd,verontschuldigt zich meteen, het gras is niet te berijden; niet met auto, caravan, tractor. Het is afgelopen week zo slecht geweest, dat de grond verzadigd is (leem op zand). Hij loopt mee om ons een plaats op het pad te geven, geen luifel eraan, zegt hij.Ureterp 001 Dat kan ook niet, het is te smal. De slijk, die op de stenen ligt is spekglad, en als Herman de bocht net iets te kort neemt, komt hij al bijna vast te staan. Ureterp 002De boer is erg triest; volgende week, met Hemelvaart, hoort het hier vol te staan met bezoekers aan Oeerrock. We zien de plakaten van De Kast, Memphis Maniacs en Van Dik Hout.Ureterp 005

We zijn de eerste en enige op dat moment en verkennen de camping. De plaatsen zijn inderdaad erg groot. Als we de caravan hebben staan, gaan we alvast een rondje rijden naar Drachten. Daar aangekomen kun je nog gratis in het centrum parkeren! Anders betaal je maar weinig voor een betaalplaats.Drachten 008 Herman heeft nog wat VVV-bonnen, maar die liggen natuurlijk in de caravan.  Hij kiest een mooie regenjas uit en laat het apart leggen, er is er nog maar één in zijn maat. Bij de bieb hebben ze boekenverkioop en we zoeken drie dikke detectives/thrillers uit. Morgen zullen we hier op de fiets naartoe gaan.

Bij de bieb hebben ze internet. Ik heb wat bonnen van de Shell  in de auto gevonden om te eten met twee personen. Dus dan maar even kijken. Zondag gaan we in ieder geval, dus gelijk maar boeken en kijken of we op de camping ook iets hebben van Wifi.