Zwolle Anatevka 3 april 2018

3 april 2018 - Zwolle, Nederland

Dinsdag 3 april 2018.

Het is zover, we gaan vandaag naar Zwolle om Anatevka te gaan zien. De kaarten heb ik Herman met zijn verjaardag cadeau gedaan, best prijzig.34. Toegangsticket

In 2003 hebben we Anatevka zelf gedaan: Viva la Musica in Markant. We zijn benieuwd hoeveel we gaan herkennen.

De weersvoorspelling zijn niet al te best; regen, onweer. Maar we vertrekken rond 14.30 uur zonder een druppel regen gezien te hebben. Het is onderweg nog best te doen, niet al te druk en we komen rond 16:00 uur aan in Zwolle.

We parkeren in een parkeergarage bij de Diezerpoort. Zo hoeven we alleen een weg over, een loopbruggetje en we zijn bij Theater de Spiegel.1. winkelcentrum Diezepoort

We hebben tijd genoeg om nog wat te eten en wat rond te lopen in Zwolle, want daar is genoeg te zien.

We eten bij De Belgische Keizer, waar het best gezellig is. Wat een hoop speciale bieren hebben ze hier! Maar ja, ik lust geen bier, behalve dan de Radler, dus die bestellen we dan ook. We bestellen een Chef’s special: hamburger naar keuze, bacon, uienringen, spareribs, friet en salade. Mijn broodje is wat verbrand, maar de rest smaakt heel goed en is ruim genoeg.9. Chefs special

Na het eten hebben we nog wat tijd, het heeft nog steeds niet geregend en de temperatuur is goed. Zo goed zelfs, dat we even aan de waterkant gaan zitten om te wachten tot het theater open gaat.6. Theater de Spiegel

Om 19:00 uur is het dan zover, we kunnen naar binnen. Wij zijn niet de eerste, maar kunnen vlot naar binnen. Het is nagenoeg uitverkocht, dus de rijen worden steeds langer; ze staan zelfs buiten in de rij om binnen te komen. De portier kontroleert alleen of de datum klopt, gescand wordt er niet.

We zitten op de 3e rij in het midden, dus goed zicht op de uitdrukkingen op de gezichten. De muziek is heel herkenbaar, maar de tekst is duidelijk anders. Na afloop kunnen we zeggen: prachtig, maar die van ons was mooier; zowieso qua decor, maar ook de emotie was bij ons duidelijker aanwezig.

Natuurlijk heeft deze Anatevka ook profesionele dansers en zangers; allen met microfoon. Het orkest bestaat uit 5 musikanten. Dat scheelt; wij een koor van 60 zangers, een heel orkest en een paar solisten.

Als de voorstelling bijna gedaan is maak ik een foto, want tijdens de voorstelling mocht dat niet. We lopen naar de parkeergarage. Het is nog steeds droog. Als we eruit rijden komen de eerste druppels.38. Applaus

Het is rond middernacht als we thuis zijn. Een borreltje en dan naar bed.