Vakantie Overijssel 28 april - 6 mei 2018

28 april 2018 - Weerselo, Nederland

Zaterdag 28 april 2018: 09:40 uur

Twee nachten slecht geslapen, dus vanmorgen om 06:30 uur uit de veren. Nog de laatste dingen bij elkaar leggen om mee te nemen en alvast koffie zetten, zodat ik de bus koffie in de tas kan doen. De koffie gaat in een thermofles. We drinken, voordat we vertrekken, de koffie op en vertrekken.

De weersverwachtingen zijn dit weekend niet bijster goed. Drie dagen regen, maar daarna wordt het beter en warmer.

De reis gaat voorspoedig, geen file, maar het is flink druk op de weg. Om 11:40 uur zijn we in Reutum bij camping De Weuste. Het is wat spatterig, maar als we opbouwen is het droog. De temperatuur is redelijk, zodat we, na alles uitgestald te hebben, buiten kunnen zitten.

We hebben een grote plaats, met eigen watertappunt. De douches zijn gratis en vrij nieuw. In het gebouw klinkt muziek, heel apart. Het is ruim opgezet en ook kindvriendelijk, want er zijn kinderwasbakjes, een kinderwc.28 april 2018 een hele grote plaats,

De camping is vrij groot met een apart gedeelte voor de niet-vast kampeerders. Omdat wij een ANWB campeercard hebben betalen we € 12,= per nacht met zijn tweeën. Geen prijs, als je ziet wat je er voor krijgt. Een schoon en redelijk groot zwembad, een café/eetgelegenheid, een animatieteam (die vraagt ons wat we willen: bingo, vissen, met de boswachter mee). Zij zijn er eigenlijk speciaal voor de kinderen, maar toch leuk dat ook de volwassenen worden meegeteld.

’s Middags pakken we de fiets, we willen eigenlijk naar Reutum fietsen, maar de fietskaart bij de camping is nog wat onduidelijk, zo de eerste keer en we komen via een omweg in Weesterop en ’t Stift terecht. Mooi hoor: maar er is juist een trouwerij bezig en de tafel wordt gedekt. De bruidstaart staat al klaar. We fietsen maar door, want het kerkje kun je nu niet in, de mis is nog bezig.28 april 2018 (13) 't Stift

Op de camping aangekomen gaan we wat eten in het café. De jongeman achter de bar zegt ons, dat het menu vandaag niet geldt, maar dat de friteskaart wel kan, dus we bestellen wat. Ik krijg een Radler wat duidelijk overtijd is, en krijg, gratis een ander drankje (de overige Radler kan ook niet).28 april 2018 (19) ruim over de datum

Na het eten lopen we een klein paadje in, en komen nu uit bij het kanaal. We lopen er een stukje langs en komen tot onze verbazing achter, dat je zo met de fiets van de camping afkomt, langs het kanaal, over het ophaalbruggetje en dan in Reutum terecht komt. Dat scheelt 3 km. omfietsen!

We kijken wat in het plaatselijk krantje en zien, dat morgen Losser een koopzondag heeft, dus die staat morgen op de planning.

1. Marjo:
    8 mei 2018