Vakantie 2020 Drenthe 04-09

4 september 2020 - Exloo, Nederland

Vrijdag 4-9-2020

Vandaag beter weer, dus we gaan weer fietsen. Vannacht bijna niet geslapen, teveel last van het niets-doen de vorige dag.

We hebben gisteren Ad Zwijsen gebeld dat we in de buurt zijn, en toevallig hebben ze een paar dagen rust, dus we gaan gezellig koffie drinken.

Ik weet dat er in het dorp een Spar is, dus daar zullen ze vast wel een bloemetje hebben. Het verbaast me, dat er totaal niets aan voorzorgsmaatregelen gedaan wordt. Geen zeep, geen desinfectie, een hele smalle winkel, vol met karren om aan te vullen.

Spar Exloo

Ik vind toch een leuk plantje en we rijden verder naar De Gloep. Aan de, wat afgesleten, brabantse vlag zien we dat we goed zitten en Ien doet open. Een warm welkom door Ad en Ien. Er is iets lekkers bij de koffie en we zitten gezellig, op veilige afstand, binnen. Het is een tijd geleden dat we elkaar gesproken hebben, dus er valt genoeg te kletsen. Van Ien hoor ik, dat de eigenaar van de Spar een steekje los heeft en alleen gelooft wat hij wil en dat is: Corona is in een lab gemaakt en is niet ernstig. Nou, daar komen wij dus niet meer binnen!

Dan volgt er een lekkere bak soep met belegde broodjes (wat over is krijgen we mee, anders moet Ad wéér oud brood eten de volgende dag!).

Voor we Exloo uitrijden loop ik bij Geerts naar binnen om een vliegenmepper te kopen. Het stikt bij ons van de muggen en thuis is de mepper ook aan vervanging toe.

’s Avond hebben we genoeg aan een hamburger en een kroket.