Taching am See

22 juli 2014 - Traunstein, Duitsland

Dinsdag 22 juli 2014:  Het slechte weer houdt nog aan; morgen zal het beter gaan. Gisteren hebben we gezien waar de bakker zit in en Herman fietst er naartoe. Helaas, bakker gesloten. De man die er staat vraagt verbaasd wat hij daar op de fiets komt doen, het gaat stijl omhoog! Herman is dus snel weer terug en ik bak zelf de broodjes maar.  Gisterenavond hebben we gepland om vandaag gratis met de trein vanuit Waging am See naar Traunstein te gaan om 10:50 uur. We zullen dan rond 11:10 uur aankomen.22 juli 2014 048

Als we aankomen zien we al gauw een mooie kerk en gaan naar binnen.Traunstein22 juli 2014 00422 juli 2014 01122 juli 2014 033

Het centrum heeft ook wel wat:

Na wat koffie en een broodje besluiten we dat we nog tijd genoeg hebben om de trein naar Ruhpolding te nemen.

Het is een mooi, maar niet al te grote plaats met vooral kuuroorden, dus parken en rustplaats. Wel mooie gebouwen.TraunsteinRuhpolding

Om 14:50 uur nemen we de trein weer naar Traunstein, want alleen van daaruit kunnen we in Waging komen.

Als we om 15:10 uur aankomen en het bord bestuderen (in de trein was het niet te verstaan door een grote groep meereisende jeugd) blijkt dat we de bus moeten nemen. Na even zoeken blijkt dit de vervanging van de trein te zijn. Goed dat we de fietsen niet hebben meegenomen, die passen er nooit in.

Omdat het regent besluiten we wat boodschappen voor een makkelijke hap te kopen. Ik denk wat broodjes te kunnen bestellen bij het restaurant, maar kom bedrogen uit: pas vanaf donderdag. Ik denk, dat hier het seizoen nog niet begonnen is! En: nog steeds geen Nederlanders gezien. Erg rustig is alle plaatsen.