Sint Petersburg, dag 5

21 oktober 2013 - Sint-Petersburg, Rusland

De laatste dag, maar nog wel even tijd op de stad in te trekken. Wij lopen achterom en zien dan dat het niet allemaal goud is wat er blinkt. Op zondag wordt er gewoon gewerkt, winkels zijn open. Wij komen achter de Kazan kathedraal aan.Sint Petersburg 5 020

Daar is op dat moment een viering en wij gaan naar binnen. Prachtig om te zien hoe een Orthodoxe samenkomst is. Kaarsen worden gekocht in de stalletjes in de kathedraal en opgestoken. Kaartjes worden ingevuld en afgelezen in de kerk als er betaald is. Ik durf geen foto´s te maken, dat is niet gepast in de kathedraal, maar het is indrukwekkend. De geestelijken zijn gekleed zoals je je voorstelt met hoofdbedekking en lange gewaden. Er is acapellagezang.

Vandaaruit gaan we richting coffeeshop-delicatessewinkel Jelisejev. Prachtige etalage en het interieur is geweldig. We bestellen gebak wat met bladgoud is bewerkt.Sint Petersburg 5 044Sint Petersburg 5 045

Er zijn meerdere mensen van onze groep die hetzelfde idee hebben en er worden massa´s foto´s en video´s gemaakt.

Hierna lopen we nog even rond en besluiten nog wat te kopen, zodat we niet met roebels thuiskomen.

Deze wil ik nog even laten zien Verkeerslicht met aftelseconden. Het verkeer in de stad is levensgevaarlijk. Maximum snelheid schijnt er niet te zijn en rood is niet altijd even rood!Sint Petersburg 5 009