Oberhausen an der Nahe, 29-7 vakantie 2018

29 juli 2018 - Bad Münster, Duitsland

Zondag 29 juli 2018

Het is vandaag wat koeler, zo'n 32 graden en we gaan fietsen. Richting Niederhausen via het fietspad en dan de stuwbrug over. Linksaf naar het oude spoor, wat nu als fietspad dient, door een bos en na 8 km. ben je in Bad Münster. Geen last van spoorwegovergangen, want die liggen aan de andere kant van de Nahe. 29 juli 2018 over de stuwsluis

We gaan naar het Kurpark, want daar is wat te doen met wijn en muziek. Verschillende wijnboeren verkopen daar hun wijn, maar er is ook eten, koffie en gebak. Wij gaan eerst voor de koffie met gebak. We zoeken direkt een plaatsje in de schaduw, want het is weer warm. We lopen hierna wat rond en gaan aan een tafel met bankjes zitten, wat wel in de schaduw staat. We kopen een fles water en zien de muziekgroep al 3 kwartier voor aanvang op het podium zitten. Dat moet je in Nederland eens proberen!29 juli 2018 (12)

In het Kurpark staat een waterwand (deze zien we in veelvoud later in Bad Kreuznach).29 juli 2018 waterwand

Er worden microfoons getest en dan begint de muziek. Nou, de zangeres is vals, na ieder muziekstuk is er pauze en de zanger zit steeds te bellen. Dit is niet bevordelijk voor de sfeer en na een uurtje hebben wij het wel gezien/gehoord.

We zoeken de fietsroute weer op, maar besluiten bij de stuwbrug een ander route te nemen. Dat gaat goed, tot 2 km. voor Oberhausen, dan is het echt de berg op. Voor mij dus omhoog lopen, omlaag fietsen door kiezels en boomstronken. Daar sneuvelt de ophanging van mijn spatbord.

Om 17:00 uur zijn we weer op de camping en tijd om te douchen, tsja na zo'n toch met zo'n weer.....