Oberhausen an der Nahe, 25-7 vakantie 2018

25 juli 2018 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Woensdag 25 juli 2018

Het is al weken prachtig weer, dus we vertrekken met 34 graden op de thermometer. Ik ben al vroeg wakker en pak nog wat in. Brian is vannacht niet thuisgekomen na een etentje met collega's, maar we maken ons geen zorgen, die redt zich wel.

Nog even wat boodschappen doen (bij de nieuwe Aldi) en dan nog koffie drinken. Inmiddels regent het wat.

Om 09:30 uur vertrekken we. We weten dat op de A61 rond Mönchengladbach werkzaamheden zijn, en daar hebben we dan ook file. We gaan links rijden en passeren zo een kilometer vrachtwagens. Maar dit is dan ook de enige file die we onderweg hebben, we kunnen verder goed doorrijden.

Om 12;00 uur pauze. Tanken voor € 1,39 per liter en wat eten. We hoeven dan nog maar 155 km. De receptie van de camping heeft pauze tot 14:30 uur en rond die tijd zijn we daar. Bob Bouma heet ons welkom en zegt:  "jullie hebben plaats 19, maar die is in de volle zon, jullie mogen ook een plaats in de schaduw uitzoeken" en dat doen we ook. Deze liggen wel zo'n 200 meter van het sanitair gebouw, maar dat is geen probleem, we hebben de fietsen mee.Zo, die staat

Met het opbouwen is het flink warm, ook in de schaduw en als alles staat willen we ergens eten. Bob stuurt ons naar de overkant, het tunneltje door, de berg op. We volgens zijn aanwijzingen en komen aan bij een wijnboer, een chique landhuis. Prachtig uitzicht, maar niemand aanwezig.vanaf de wijnberg

Dan maar weer naar naar beneden en het volgende plaatsje in. Daar vinden we Gasthof zum Stausee en de vrouw zegt: "we hebben alleen een kleine kaart". We willen weer gaan als ze hierna zegt: "Schnizel en salade/friet is er wel". We gaan ervoor. Heerlijk gegeten en goed koud drinken.Zo, eerste schnitzel

's Avonds koelt het flink af.