La Dolce Frisia, het bankje

12 december 2015 - Workum, Nederland

Het bankje Fledermaus bankje van de Fledermaus in de Onderwereld staat sinds 22 november jl. onder onze carport, ingepakt en wel. Afgesproken is, dat we het naar Bed & Breakfast La Dolce Frisia in Workum brengen, zodra de verhuizing enigszins achter de rug is.

Vrijdag 11 december is afgesproken; Machteld heeft ons uitgenodigd om te blijven eten en slapen. Daar zien we naar uit, IJsselmeer is zo dichtbij… Aan de overkant van het IJsselmeer ben ikzelf geboren (Medemblik).

Dus: aanhanger huren (Kennis is de goedkoopste)La Dolce Frisia de aanhanger en op naar Friesland. Per routenet heeft Herman gekeken en zou 190 km zijn, maar in de autonavigatie 222 km.  We besluiten er even de kaart erbij te pakken en ja hoor, gewoon bij Zwolle rechtdoor, bij Kampen eraf. Langs Sneek en Bolsward. Het gaat goed, totdat we zo’n 3,5 km bij Workum zijn. Op de Aaltjesmeerweg staat het verkeer stil en we zien rode knipperlichten. Het duurt en duurt en we zien veel verkeer linksaf het dorpje Parrenga inrijden. Dan stapt er een man achter ons uit en loopt naar de auto voor ons. Hij spreekt de bestuurder aan, en ze keert haar auto. Wij vragen ook maar even wat er aan de hand is: Brug sluit niet meer. Voor ons een oplossing, maar de vrachtwagens kunnen niet door het dorpje, erg smalle weggetjes maar mooie huisjes! Uiteindelijk komen we weer uit op de Aaltjesmeerweg en de navigatie leidt ons rechtdoor over de Freerks Faberweg. We rijden door de polder. De Breewarsdijk 6 komt niet in de navigatie, wel nummer  10. We blijven links kijken en zien dan in een raam Robert staan, we zijn er!La Dolce Frisia, bij aankomst

We worden hartelijk welkom geheten door Machteld en Robert en de bank wordt uitgeladen en krijgt een plaats in de woonkamer. La Dolce Frisia de bankRobert vertelt dat het een USB-bank is??? Als je de bank aansluit op electriciteit kun je onder de bank je mobiel opladen!  Natuurlijk praten nog na over de Fledermaus…

Het wordt een gezellige borrel- en dineravond! We worden boven nog even rondgeleid en gaan allen op tijd naar bed. La Dolce Frisia buikkastLa Dolce Frisia nog een bankjeDe kamers boven hebben elke een eigen nautische naam (vorige eigenaar). Er is nog genoeg te doen om de kamers in orde te krijgen;  kleine kamers worden vergroot, twijfelaars verdwijnen, beddegoed vernieuwd, hang- en sluitwerk vernieuwd en dan moet er nog vanalles worden uitgepakt.

Wij hebben een ruimte kamer aan de voorzijde met een wastafel en aan twee zijden ramen, zodat je opzij en voor kunt uitkijken, wat een uitzicht!La Dolce Frisia slaapkamerIn Dolce Frisia 051La Dolce Frisia badkamer La Dolce Frisia achteromLa Dolce Frisia terrasje

Het is echt stikdonker als het licht uit gaat en je hoort niets dan de wind. Geen straatverlichting, geen buren, geen vliegverkeer, wat een rust! Er is een kip en een haan, maar die hebben we niet gehoord, ze zijn aan de achterzijde.

Natuurlijk heb ik de bekende weekendtas ingepakt voor nachtspulletjes!la Dolce Frisia weekendtas

’s Morgens is het uitzicht nog verder; schapen, ganzen en nu zie je de eerste buurman langswandelen. Gisterenavond was het te donker om foto’s te maken, dus dan nu maar. Het is droog en de lucht is strak blauw, wel koud!

We ontbijten gezellig met z’n vieren en kletsen nog wat, maar dan is het tijd om terug te rijden, maar niet meer over de Aaltjesmeerweg (die brug). Nu komen we voor het eerst langs Workum, prachtig!La Dolce Frisia Workum La Dolce Frisia laatste blik Workum

We hebben genoten van de gezelligheid,  B&B La Dolce Frisia,  de omgeving, het eten. Lekker effe ertussenuit! Bedankt Machteld en Robert!La Dolce Frisia MachteldLa Dolce Frisia B&B

1. Machteld:
    18 januari 2016
    Hoi Sylvia,
    ik zie nu pas je blog!! Hardstikke leuk, ik heb hem meteen gedeeld!

groetjes!
    Machteld