Italie, 24 juni t/m 1 juli

25 juni 2014 - Bolzano, Italië

Woensdag 25 juni 2014: Om 07:00 uur is het ontbijt, want om 08:30 uur vertrekken wij naar Achenkirche.Het ontbijt is goed verzorgd. Wij horen in de bus dat een glas rode wijn gisteren in het hotel wel 8 euro heeft gekost! Wij hadden nog een ¾ flesje witte wijn uit de bus, en hebben die op de kamer gedronken. De chauffeur vertelt ons, dat die ons 2,50 kost!

Om 10:55 uur worden wij daar verwacht voor een boottocht op de Achensee naar Pertisau.25-6-2014 00925-6-2014 031

Om 11:30 uur aankomst, en 2 uur vrij om te lunchen en rond te kijken. Erg groot is het er niet. Er zijn vooral hotels en souvenirwinkeltjes. We gaan naar een conditorei/restaurant en nemen daar wat lekkers. Na een uurtje hebben wij het wel gezien en begint het flink te regenen. We kunnen schuilen bij een bootverhuur/forellenverkoper. 25-6-2014 037Uit verveling kopen veel mensen wat.

We rijden door naar Bolzano, wat nog zo’n 200 km. is. Net als we de stad binnen willen rijden wil de dubbeldekker een tunneltje in en voorzichtig rijdt hij vooruit. Hij raakt de hoogtebalk niet, maar als hij voorzichtig verder rijdt klinkt er een ongelooflijke harde krasgeluid, wat ons, en vooral de chauffeur, de schrik om het hart doet slaan. Als het geluid echter lang aanhoudt, ook als de bus stilstaat, weten we dat het om een trein gaat. De chauffeur is gerustgesteld, omdat er iemand uit de bus is gestapt om te kijken. Wij komen binnen via de Verdi straat!25-6-2014 069

Om 16:30 uur komen we aan in de kamer. Het is de helft kleiner dan de vorige en heeft geen koelkast, maar wel een balkon. Een douche en wc, een föhn en een zeepje. Wel netjes.

We schuiven om 18:15 uur het restaurantgedeelte binnen en krijgen dan meteen de vraag: als voorafje soep of spaghetti? Ik neem spaghetti en die smaakt uitstekend. Uiteraard staat er een schaaltje geraspte kaas op tafel. Een saladebar, een stuk steak met saus en aardappelkroketjes, en als toetje ijscake met vanillesaus en aardbeien.

Een colafles ontploft in de bar en het hele plafond en de muur zit onder.25-6-2014 074

We lopen nog een rondje en gaan dan in het hotel nog even wat drinken. Dit kost hier € 5,= voor een kwart liter wijn!25-6-2014 09125-6-2014 07225-6-2014 092