Elburg, 26 t/m 30 april 2017

29 april 2017 - Elburg, Nederland

Zaterdag 29 april

Vandaag staat Zwolle op de lijst. Ontbijt, koffie en we kunnen weer.

We hebben onze auto net buiten de ring gezet en lopen via een brug Zwolle binnen, om dan eerst naar de info VVV te lopen voor een plattegrond. We komen uit in de Zwolse Balletjes winkel. We raken aan de praat, want de familie Paalman komt oorspronkelijk uit deze stad. Ja, die kennen ze daar wel. De slagerij en Frans de fotograaf.....

zwolle 38 Natuurlijk de beroemde Peperbus. De enige kerk die open is in dit gebied!Zwolle 52

Het winkeltje, waar de moeder van Herman gewerkt heeft, staat er nog. Maar heeft nu geen functie meer.Zwolle 46 Het is het kleine witte pandje naar de Sassenpoort.

Ook Zwolle heeft veel mooie panden, en we lopen een paar uur rond, voordat we weer naar Elburg gaan. Zwolle 49. Daar kunnen we nog wat zien van de sleepbootdagen, voordat we iets gaan eten.

Elburg.Elburg 40

Elburg 46

Als we gegeten hebben lopen we de wandelroute vanaf de camping, zo'n 5 km.

Elburg villa Landgoed Old Putten Elburg wilg 1 Elburg wandelroute

Morgen is het inpakken en wegwezen, dus geen verhaal en foto's meer.