Elburg, 26 t/m 30 april 2017

26 april 2017 - Elburg, Nederland

De caravan is ingepakt, de auto vol getankt. Als ik klaar ben met werken kunnen we vertrekken. Dat is dus om 16:30 uur.

Onderweg is het flink druk. File begint al na Oss en het gaat langzaam verder. Het is ca 100 km. rijden. Het is rond 18:30 uur dat we aankomen op de camping. De poort is dicht en op de "receptie" is niemand aanwezig.Elburg 3 De uitstraling is niet, zoals op de site van Landgoed Old Putten beloofd. Er staat, dat er gebeld kan worden, dus dat doe ik dan ook maar. Chagerijnige vrouw vraagt, waarom ik niet eerder had kunnen bellen, maar dat staat nergens vermeld, dus hoe moet ik dat weten.

Ze belooft dat er iemand aankomt en jawel, even later verschijnt de vrouw. Ik leg haar uit, dat we in de file hebben gestaan, en dan blijkt, dat ik deze vrouw net aan de lijn had. Nog steeds een beetje nukkig, maar ze legt uit hoe en wat. Ze opent de slagboom en we moeten ons de volgende dag maar aanmelden.

Dus wij naar onze plaats, caravan stellen. Het is uitermate rustig op de camping.Elburg 5

We eten eerst wat, de radio staat aan en ik wil thee gaan zetten. Dan gaat het mis. Alles valt één voor één uit. Hoe kan dat nou? Dus eerst de stoppen controleren, niet. Dan de draad controleren, niet. Even een ander electropaaltje aansluiten, niet. Dan maar bij de buurman vragen. O, u gebruikt een waterkoker. Dat kan niet hoor, dat staat op de rekening (welke rekening?) Alles wat 220 gebruikt kan niet, want maar 4 amp. Hij zet een schakelaar om en jawel hoor, de radio begint weer te spelen. Er wordt gezegd, dat dit op de rekening en op de site staat. Niet dus. Alles thuis nog gecontroleerd, maar nergens iets over te vinden. Natuurlijk wel op de rekening, die later verstuurd werd, toen wij er al waren. Maar ik heb de oude rekening nog op mijn computer staan.

Elburg 9

1. Marjo: