Zomervakantie 2021 5 augustus

20 november 2021 - Ootmarsum, Nederland

Gisteren een route van 42 km uitgekozen en de nummers op een kaartje gezet. Wat opvalt: bij de ene kaart komt nr 93 twee keer voor, op de andere nr. 27 2x. Dan maar de plaatsnaam onthouden.

De man van de kleine caravan heeft een klein tasje om zijn nek, waaraan de caravansleutel zit. Iedere keer als ze de caravan verlaten, moet deze op slot. En jawel hoor, met zijn kin tot aan de deur kan hij er met de sleutel (aan de tas) bij. Ze vertrekken per fiets.

Wij drinken eerst nog koffie en gaan op weg. We weten, dat we deze keer een kleine lus door Duitsland gaan maken. Het is hier wat heuvelig, dus soms lange stukken omhoog. Niet bevordelijk voor de voeten, die ik steeds moet verplaatsen om geen kramp te krijgen. Een mooie route, maar soms mis je een bordje, omdat er begroeiing voor staat of dat het links, in plaats van rechts staat. Dan maar een stukje terug om de juiste route te pakken zien te krijgen. En dat is maar goed ook, anders hadden we het vers gebakken gebakje, bestaande uit een warme wafel met verse aardbeien en slagroom. Dit bij een aarbeienboer, die, net als in Uden, een aardbeien drive-in heeft. Het is allemaal wel een stuk kleiner opgezet, maar daarom niet minder leuk! Als straalt hier aardbeien uit. Het meisje, wat bedient, heeft zelfs een aardbeien-shirt aan. Een winkeltje hoort daar natuurlijk bij, en we gaan even naar binnen. Kijken, kijken, niet kopen. Er worden ook lekkere en leuke dingen uit de omgeving verkocht.

IMG_20210805_123055IMG_20210805_121241

Als we terug komen op de camping is het rustig; er zijn veel mensen aan het fietsen. We bedenken wat we eten; ik heb nog een blik chili con carne, dus we lopen naar het dorp, zo’n 2 km op en neer en komen zo door een park en bij een toren, die bewoont wordt. Voor bij de chili kopen we een pakje voorgekookte aardappels, ik heb eindelijk mijn hagelslag.

De buren rechts hebben een elektrische auto. De eerste twee dagen hebben we niet gezien, en ze slapen iedere avond thuis, want ze wonen dichtbij. Vandaag pakken ze in.

Als we terugkomen staat er een tractor aan de caravan gekoppeld en de eigenaren zitten bij vrienden nog wat te drinken. Hij drinkt altijd cola, zij wijn. Dan stappen ze op. Hij met een grote grijns op de tractor en weg zijn ze.

Terug lopen we aan de overkant terug en lezen dan een boek. Er wordt regen verwacht, horen we zeggen en zo langzaamaan komt iedereen droog terug. Ook de man van de sleutel komt terug. Nu heeft hij de sleutel aan een lint aan z’n broek zitten, dus nu met z’n heup naar de caravan. Het blijft leuk om te zien… En ’s avonds gaat het inderdaad regenen.